سازمان ملل خواستار پاسخگویی عربستان درباره قتل خاشقجی شد

رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد شفافیت و پاسخگویی کامل قضایی عربستان را در خصوص قتل خاشقجی خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، میچل باچله، رئیس حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه گفت، عربستان سعودی باید در خصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی به مراجع قضایی پاسخگو باشد.

میچل باچله همچنین از رژیم عربستان خواست از آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز حمایت کند و در محکومیت فعالان، سران مذهبی و روزنامه نگاران تجدیدنظر کند.

جمال خاشقجی، منتقد سعودی، شهروند آمریکا و ستون نویس واشنگتن پست بود که در دوم اکتبر ۲۰۱۸ پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیگر هرگز از آنجا خارج نشد. مقامات سعودی، ابتدا اصرار داشتند که او زنده است و از کنسولگری خارج شده، اما چند هفته بعد، دولت عربستان اعتراف کرد خاشقجی کشته شده است و گروهی از افراد سرکش را مسئول و مقصر این ماجرا دانست.

بنا به نوشته آناتولی، طبق گزارش‌های سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) اطلاعات بسیار محکم و مستدلی وجود دارد که نشان می‌دهد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، هدایتگر طرح قتل خاشقجی بوده است. با این حال، بن سلمان دخالت خود را در آن جنایت را رد می‌کند. حدودا یک سال پس از قتل خاشقجی، در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ بن سلمان در مصاحبه‌ای با رادیو سراسری آمریکا گفت که این قتل در دوره زمامداری او انجام شده است و او مسئولیت آن را می‌پذیرد، اما شخصا دخالت مستقیمی در آن نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار