افت شدید اقتصاد ایتالیا به دلیل کرونا

اقتصاد ایتالیا از جمله صنعت گردشگری این کشور بر اثر گسترش شیوع ویروس کرونا با آسیب جدی مواجه شده است به طوری که استاندار شهر ونتو دستور داد از روز دوشنبه تمام مدارس، سینماها، موزه‌ها و اماکن عمومی باز شود.

شیوع ویروس کرونا در ایتالیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اقتصاد ایتالیا بر اثر گسترش شیوع ویروس کرونا در این کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است به طوری که صنعت گردشگری در ایتالیا از مهم‌ترین بخش‌هایی است که آسیب دیده و بسیاری از گردشگران خارجی سفر‌های برنامه ریزی شده خود را به شهر‌های مختلف این کشور اروپایی از جمله شهر تاریخی ونیز لغو کرده اند.

این در حالی است که با جان باختن ۳ نفر دیگر در ایتالیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در روز پنچشنبه، تعداد تلفات این ویروس در ایتالیا به ۱۷ نفر رسید.

بر اساس گزارش‌ها در ایتالیا مجموعا بیش از ۴۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بسیاری از مسابقات ورزشی درپی شیوع این ویروس به حالت تعویق درآمدند.

لوکا زایا، استاندار ونتو گفت: «ویروس کرونا اقتصاد شمال شرق ایتالیا که نزدیک به ۴۰ درصد از تولید ناخالص ایتالیا را تولید می‌کنند به زانو درآورده است. دیگر کافیست. با هماهنگی وزیر بهداشت دستور دادم از روز دوشنبه تمام مدارس، سینماها، موزه‌ها و اماکن عمومی باز شود.»

در همین حال گروهی از پزشکان و پرستاران در شهر ونیز با در برداشتن نقاب‌هایی که یادآور بیماران و پزشکان در قرون گذشته، به ویژه هنگام شیوع بیماری‌های مهلکی مانند طاعون بودند، در برابر مردم ظاهر شدند تا به نوعی و برای مدتی هر چند کوتاه، هراس از بیماری را از مردم دور کنند.


بیشتر بخوانید: افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور‌های اروپایی

بزرگترین سقوط بازار سهام آمریکا در تاریخ/ سقوط آزاد نزدک، اس اند پی و داوجونز


لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا در نشستی مطبوعاتی به کشور‌های خارجی اطمینان داد با رفتاری شفاف و مسئولانه در حال مهار ویروس کرونا است. وی گفت: «از ۶۰ میلیون جمعیت ایتالیا فقط حدود ۵۰ هزار نفر در دو منطقه شمالی کشور در کانون ویروس کرونا هستند که مقامات بهداشتی ایتالیا با جدیت اوضاع را تحت کنترل دارند.»

دی مایو همچنین در مورد گران شدن سرسام اور ماسک و مواد بهداشتی در ایتالیا گفت: «دولت برای مقابله با اشفته بازار ماسک و مواد ضد عفونی به سرعت تدابیری اتخاذ خواهد کرد و با شرکت‌هایی که مسئول گرانی و نایاب شدن این لوازم هستند به شدت برخورد خواهد کرد.»

وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین اعلام کرد که گردشگران خارجی بدون نگرانی می‌توانند به این کشور سفر کنند و هیچ خطری آن‌ها را در این خصوص تهدید نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار