راه اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا به محض رسیدن کیت‌های آزمایشگاهی در کرمان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،احمد طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان امروز با بیان اینکه جواب آزمایش‌های بیماران مشکوک به ویروس کرونا استان کرمان که به تهران ارسال شده بود، منفی اعلام شده است، گفت: قرار است امروز و یا فردا کیت‌های آزمایشگاهی شناسایی بیماری کرونا به کرمان ارسال شود.

او افزود: نیروی فنی و زیرساخت‌های موجود به منظور انجام آزمایشات مربوط به بیماری کرونا در استان کرمان وجود دارد.

طباطبایی با بیان اینکه جواب نمونه‌های ارسالی بیماران مشکوک به کرونا به ۲ آزمایشگاه مرکزی به دلیل ازدحام نمونه‌ها از استان‌های دیگر با تاخیر اعلام می‌شود، تصریح کرد: راه اندازی این آزمایشگاه در کرمان پروسه انجام آزمایش تا رسیدن به پاسخ را به کوتاه‌ترین حد ممکن می‌رساند.

او تاکید کرد: مثبت نشدن آزمایشات بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به معنی وجود نداشتن کرونا در این استان نیست و به طور قطع ویروس در این استان نیز در گردش است.

طباطبایی با بیان اینکه امکان دارد برخی افراد به عنوان ناقل و بدون علامت وجود داشته باشند، تصریح کرد: علائم کرونا، مانند ویروس سرماخوردگی هست و در برخی افراد ممکن است علامت چندانی نداشته باشد.

او از افرادی که تب، سرفه و علائم سرماخوردگی دارند خواست در منزل بمانند و برای حضور در جامعه در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه ممکن است کرونا تا فروردین و اردیبهشت نیز وجود داشته باشد تاکید کرد: افراد از حضور بی مورد در اماکن پرتردد و پر جمعیت خوداری کنند و هرگز با دیگران دست ندهند.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید، سلامتی خود را باز می‌یابند، افزود: ۲ و نیم درصد از این افراد، جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر این افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

بیمارستان افضلی پور در مرکز استان کرمان از سوی دانشگاه علوم پزشکی به منظور درمان و بستری بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار