پاسخ به سوالات شما؛

عطسه زیاد نشانه کرونا است؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی درباره رابطه عطسه زیاد با بیماری کرونا توضیحاتی داد.

 گول شایعات مجازی را درباره کرونا نخورید!به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع این ویروس مدارس استان‌های درگیر را تعطیل اعلام کرد، اما سوال این است که آیا واقعا تعطیلی مدارس مانع ابتلای کودکان و دانش‌آموزان به ویروس کرونا می‌شود یا خیر؟

حسین احمدی، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مردم نباید فریب شایعات را بخورند و راه تشخیص اینکه فردی به کرونا مبتلا شده یا نه، فقط با انجام آزمایش امکان‌پذیر است.

او ادامه داد: صرف اینکه فردی زیاد عطسه می‌کند و سردرد دارد، نباید این تصور پیش بیاید که فرد مذکور به کرونا مبتلا است.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: درحال حاضر آزمایش تشخیص کرونا هم در مراکز بهداشتی رایگان انجام می‌گیرد و متأسفانه مردم ما بیش از آنکه به واقعیات توجه کنند، فریب جوسازی‌های عمومی و شایعات فضای مجازی را می‌خورند.

احمدی با بیان این موضوع که بهترین راه جلوگیری از ابتلای افراد به ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه است، افزود: با وجود این موضوع تعطیلی مدارس اقدام زودگذر است و چه تضمینی وجود دارد که دانش آموزان بعد از اتمام تعطیلات، ویروس کرونا را داخل مدارس نیاورند؟!

او ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش دلیل تعطیلی مدارس در این مدت را ضدعفونی کردن مدارس عنوان کرد، ولی ما معتقدیم اگر توصیه‌های بهداشتی، پیشگیرانه و چگونگی رعایت بهداشت فردی به دانش آموزان آموزش داده می‌شد، نیازی به تعطیلی مدارس نبود.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: اینطور به نظر می‌رسد که اولین و آخرین اقدام مسوولان ما در مواقع ضروری، تعطیلی مدارس و نهاد‌های مختلف است و باید از همین امروز اقدامات پیشگیرانه به دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان و... آموزش داده شود.

احمدی افزود: بر همین اساس توصیه ما به والدین دانش‌آموزان این است که به فرزندان خود آموزش دهند تا در این ایام به طور مداوم دست و صورت خود را با آب و صابون بشویند، زیرا بهترین راه پیشگیری شستن دست و صورت است.

او در ادامه به بیان توصیه دیگر درباره مقابله با ویروس کرونا پرداخت و گفت: همه دانش‌آموزان اسپری و ژل ضدعفونی کننده همراه داشته باشند تا در مدرسه نیز از آن استفاده کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: وزارت آموزش و پرورش نظارت دقیقی روی بوفه‌های مدارس داشته باشد تا فروشندگان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

احمدی ادامه داد: اگر ما اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنیم، قطعاً به ویروس کرونا مبتلا نخواهیم شد، ذرات ویروس کرونا به دلیل قدرت سرایت بالایی که دارند، می‌توانند از طریق پوست و چشم و مجاری تنفسی انتقال پیدا کنند.

او با بیان ویژگی‌های دیگری از ویروس کرونا، گفت: این ویروس بیش از ۴۸ ساعت روی سطوح باقی می‌ماند و به همین دلیل است که به همه مردم توصیه می‌شود، علاوه بر شستشوی مداوم دست‌ها، از اسپری ضدعفونی کننده استفاده کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان توصیه‌هایی درباره مقابله با این ویروس، گفت: استفاده از دستمال کاغذی هنگام سرفه و عطسه، دوری از افرادی که علائم کرونا را دارند، دوری از حیوانات، ضدعفونی کردن اشیاء به ویژه وسایلی که دانش‌آموزان در مدارس با آن‌ها تماس دارند، خودداری از لمس چشم و صورت با دست آلوده، استفاده از دستکش، استریل کردن ظروف، شستن دست و صورت قبل از خوردن غذا و استراحت هنگام بروز علائم کرونا از جمله مواردی است که افراد در این ایام باید رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهلا
۱۲:۳۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
کلاسای مدارس مابا 40 نفردانش آموز چطوربافاصله 1/5متری بشینن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
من آبریز بینی دارم و یکم عطسه میکنم آیا کرونا دارم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۲:۲۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
من سرفه میکنم چشام داغن .بی حالم ویک شب هم لرز داشتم
ایا کرونا دارم؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
خدا بیامرزه تت
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
آقای متخصص شما نفستون ازجای گرم درمیاد
Iran (Islamic Republic of)
کسرا
۰۷:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
به یزدان اگر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم
آقای متخصص شما بچه تو بفرست مدرسه ما نمیفرستیم وای برماکه متخصص ما تویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
اداره ها هم باید به سه شیف کاری تبدیل شود تا همه باهم درمحل کارحاظر نشوند همش یک ماه دولت مدیریت اینچنین کند کنترل میشود
Germany
پهلوان زاده ایرانی
۰۶:۵۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام
نه اسپری ضد عفونی کننده نه ژل ضدعفونی کننده نه ماسک نه پدالکل نه محلول ضدعفونی کننده ما کرمان هستیم زنگ زدم به یکی از داروخانه های شهر که درمرکز شهر قرارداره پرسیدم دارید گفتند نه از مراکزبهداشت تهیه کنید زنگ زدم مرکز بهداشت محله زندگیمون اوناهم گفتند به ما چیزی ندادند همسرم هم به یک داروخانه شهررفت و اون دم در کاغذ گذاشته بود نداریم لطفاسوال نفرمایید توی شهر کرمان ازکجا باید تهیه کنیم بااین وضع چطوری بچه ها رو بفرستیم مدرسه بچه ها با محلول اب و وایتکس دستاشونو ضد عفونی کنند کسی نیست جوابگو باشه؟؟؟ !!!!!!
United States of America
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
وزارت بهداشت لطفا دستور ممنوعیت فعالیت تالارهای عروسی در تهران را قبل از دیر شدن صادر بفرمایید همزمانی شیوع این بیماری با ماه رجب و تعداد زیاد برگزاری مراسم عروسی میتواند دردسر ساز باشد
Iran (Islamic Republic of)
حسنزاده
۰۱:۴۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
مثل اینکه این آقای متخصص مثل اکثر آنها ازدواج نکرده وبچه نداره که بدونه وتجربه کنه بچه به حکم کم سن بودن نمیتونه بهداشتو دقیقا رعایت کنه...
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۲۳:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
واقعا به اظهارات برخي باصطلاح نظريه پرداز بايد تاسف خورد ، ايا واقعا بفكر مردم هستي يا به فكر ازدياد بيمار ،. كه در اين شرايط طبابت انچناني بنمايي و به ثروت هنگفتي برسي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
باز بودن مدرسه ها مساوی است با همه گیری واپیدمی
مردم هم خدایی خیلی دارن همکاری می کنن وجز در مواقع ضروری بیرون نمی ان واین رفت وامدهایی که دیده میشه فقط برای خرید وانجام امور ضروریه وگرنه کی تا حالا ایران رو اینقدر سوت وکور اونم تو اسفند ماه ونزدیک نوروز دیده به نظرم بهتر از مردم خودمون هیچ جا نیست بقیه کشوراکه به زور اسلحه ورفتار خشن قرنطینه شون کردن درود بر مردم وطنم که با وجود بسیاری از گرفتاریها هنوز هم فهیم ترینند ودرود به همه پزشکان وپرسنل بیمارستانی میهنم شما بهترینید فرشتگان سفید پوش خسته نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
این حرفا رو ولش کن ! شما خوبی ؟
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۲۰:۲۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
آقای متخصص! تعداد زیادی از مسئولین و نمایندگان که می توانند آزمایش بدهند، دادند و فهمیدند که کرونا دارند. مجلس رو تعطیل کردند. همه کشورهای درگیر تجمعات رو لغو کردند. نمایشگاه خودروی ژنو رو تعطیل کردند.. بعد شما میای میگی لازم نبود مدارس رو تعطیل کنند؟ با آن فراگیری ویروس بین مسئولین، احتمال انتقال در مدارس که بچه ها دم صورت هم نفس میکشن چقدره؟!
همه اینها به کنار، این که گفتی "همه دانش‌آموزان اسپری و ژل ضدعفونی کننده همراه داشته باشند" یعنی به داروخانه ها حتی سر نزدی. برادر بیا تو جامعه کنار ما باش!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
این باید خودش بگیره تا ببینم نظرش همینه
Iran (Islamic Republic of)
فروزان
۱۹:۴۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
با سلام، این متخصص، مگهدخبر نداره که ژل ضد عقونی گیر نمیاد، تازه اگر هم گیر بیاد به قیمت گزاف فروخته می شود، به این فکر کنید که کسی نتواند یک چنین مبلغی پرداخت‌کند.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
اصلا آزمایش نمیگیرن ، بعد این آقا میگه رایگانه،، رفتم میگم چند تا علائم دارم ، پرستار میگه خب مریضی برو یه جا خودتو حبس کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
اگه امکانش بود ازمایش به موقعه بگیرن حتی با پول خود مردم دیگه به حال وخیم نمیکشید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا گودرزی
۱۸:۴۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
دانش آموزان ژل و اسپری ضد عفونی از کجا تهیه کنن ، چرا نظرات رویایی صادر میفرمایی جناب دکتر ، من کل شهر بروجرد رو گشتم ، نه ژل نه الکل ، نه ماسک و نه اسپری تو هیچ دارو خانه ایی پیدا نکردم !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
شما اگه نظر ندهی خیلی بهتر هست بچه ها را به امید شما بفرستیم مدرسه
مگه اولش نگفتید نیامده بعد از قم سردآورد وبعد گفتید همه چیز تحت کنترل هست از قم به سراسر ایران و حتی خارج سرایت کرد .
Germany
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
زمانی بایدمدرسه هابازباشن که ابتدابه هردانش آموزماسک وژل ضدعفونی کننده وآموزشهای لازم داده بشه وگرنه بازبودن مدارس یعنی همه گیرشدن بیماری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
همون هم باز باعث شیوع میشه ماه نمیگن حداقل فاصله 1 تا 1/5 متر دو دانش آموز با فاصله نیم متر از هم هستند
آخرین اخبار