لزوم همکاری جدی بخش غیر پزشکی با مراکز پزشکی

شیب صعودی کرونا تا دو هفته آینده

برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ، مراکز غیر پزشکی باید همکاری و هماهنگی با بخش پزشکی را جدی بگیرند.

لزوم همکاری جدی بخش غیر پزشکی با مراکز پزشکیدکترجلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه مازندرانی‌ها همانند همه مردم ایران دو هفته نسبتا نامناسب و ساعات پرحادثه‌ای را گذراندند، گفت: برای مقابله جدی با ویروس کرونا بخش‌های غیر پزشکی استان باید همکاری بیشتری با بخش پزشکی و درمانی داشته باشند.

او با انتقاد از تداوم برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در بابل، افزود: تداوم نمایشگاه گل و گیاه در بابل قابل قبول نیست و جز صدمه زدن به مردم و افزایش تعداد بیماران هیچ سودی نخواهد داشت.

دکتر جلالی گفت: با توجه به اینکه قرارگاه مدیریت بیماری کرونا در مازندران حکم به تعطیلی برخی اماکن داده است لغو و تعطیلی نمایشگاه‌ها را نیز باید در دستورکار قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را اقدامی مناسب اعلام و با بیان اینکه پیشنهاد تعطیلی ادارات را نیز به استانداری و فرمانداری بابل دادیم، گفت: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی آمد و شد مردم و کارکنان را بیشتر کنترل و مدیریت کنند.

او افزود: سیستم بهداشتی درمانی به طور کامل در خدمت مردم است و پرسنل درمانی بیمارستان‌ها با ایثار و از خود گذشتگی در خط مقدم مبارزه با کرونا در شرائط پرمخاطره برای خود و خانواده هایشان در حال انجام وظیفه هستند به همین دلیل از مردم هم انتظار داریم رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی از افراد هنوز این ویروس و بحران را جدی نگرفتند چرا که مردم تجمعات خود را هنوز کم نکردند و در اماکن عمومی و بازار‌ها و تجمعات حاضر می‌شوند.

دکتر جلالی با پیش بینی موج دوم و شدیدتر کرونا تا دو هفته دیگر از مردم خواست رفت و آمد‌های خود را محدود و مسافران نیز سفر به مازندران را لغو کنند.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار