خلیج فارس از فردا مواج می‌شود

هواشناسی بوشهر پیش بینی کرد خلیج فارس از فردا(دوشنبه) تا پایان هفته مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی و دریایی نشان می‌دهد در ساعاتی از امروز سرعت وزش باد‌های جنوبی بر روی دریا به ویژه سواحل شمالی و مرکزی استان به طور نسبی افزایش می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: اما از فردا(دوشنبه) تا پایان هفته به سبب وزش باد به نسبت شدید و گاهی شدید شمال غربی، خلیج فارس به ویژه سواحل جنوبی و مرکزی استان مواج پیش بینی می‌شود. دمای هوا نیز در این مدت به طور نسبی کاهش می‌یابد.

او با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان، آسمان را در این مدت قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران، و از فردا همراه با کاهش ابر، افزایش باد و احتمال گردوخاک پیش بینی کرد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد نیز امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا و سواحل شمالی و مرکزی استان ۱۴ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود و از بامداد فردا به تدریج جهت وزش باد شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی استان به تدریج تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

راستگو افزود: ارتفاع موج هم، امروز در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، و از ظهر فردا به تدریج در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

او بیان کرد: امروز جم با ۱۰ درجه سانتیگراد کمترین دما را داشت و در ۲۴ ساعت گذشته عسلویه با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان بود.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۱۱ بامداد، مد دریا ساعت ۱۲:۰۸ و جزر دوم ساعت ۱۹:۰۵ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.