کشت برنج در فارس در بهار ۹۹ ممنوع می‌شود

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس گفت: کشت برنج در بهار ۹۹ در فارس ممنوع می‌شود و برنجکاران استان باید نوع کشت خود را تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از افزایش تعرفه آب بها و برق بها کشت برنج از سوی شورای حفاظت منابع آب استان خبرداد.

کرامت الله کریمی مزیدی  افزود: هیات محترم وزیران در استان‌های غیر از گیلان و مازندران اقدام به گرفتن چنین تصمیمی گرفته است که فارس نیز بالطبع به منظور حساسیت بالا در حفاظت از منابع آبی و نیز جلوگیری از هدر رفت این منابع در زمره استان‌هایی قرار گرفته است که کشت برنج در بهار ۹۹ در آن ممنوع می‌باشد.

او اظهار کرد: شورای حفاظت فارس استان به ریاست استاندار در راستای این مصوبه هیات وزیران تصمیم به کاهش کشت برنج از طریق افزایش تعرفه آب بها و برق بهای آن در بهار ۹۹ گرفته است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس گفت: این شورا به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع آبی فارس از طریق کشت برنج  اعلام نموده  که در بهار ۹۹ تعرفه آب‌ها و برق بهای کشت برنج با نرخ آزاد محاسبه می‌گردد به همین خاطر کشاورزان محترم از حالا می‌بایست نسبت به تغییر نوع کشت خود مطلع باشند و یا در صورت تمایل مجدد به کشت برنج، سود و زیان خود را براساس تعرفه جدید برق و آب محاسبه نمایند.

کریمی مزیدی افزود: طبق مصوبه شورای حفاظت منابع آب استان و با توجه به اینکه برنامه ریزی کشاورزان محترم جهت تغییر نوع کشت در ابتدای بهار صورت می‌گردد، توصیه می‌شود از کشت‌های جایگزین پیشنهادی سازمان جهاد کشاورزی استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام.من امسال روی هویج و پیاز ۱۵۰میلیون ضرر دادم.مگه این افرود میفهمن گوجه کیلویی ۳۰۰تومن یعنی چی
آخرین اخبار