اقلام بهداشتی در داروخانه‌های کرمان به تدریج جایگزین می‌شود

استاندار کرمان با اشاره به اینکه داروخانه‌ها متناسب به تقاضای بازار اقلام مورد نیاز بهداشتی را تهیه و توزیع می‌کنند گفت: با شیوع ویروس کرونا تقاضا زیاد شد و ذخیره آنها کاهش یافته یا تمام شده است که بتدریج جایگزین می شود.

اقلام بهداشتی در داروخانه‌های کرمان به تدریج جایگزین می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمدجواد فدایی استاندار کرمان عصر یکشنبه در نشست خبری با محوریت ویروس کرونا گفت : جایگزین اقلام پزشکی و بهداشتی زمان می‌برد و این مورد کشوری است و خاص استان کرمان نیست.

او با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده در رابطه با ویروس کرونا در استان کرمان تصریح کرد: جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با موضوع کرونا در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار کردیم که لزوم آموزش عمومی و اطلاع رسانی، کنترل افاغنه غیر مجاز تاکید شد و همچنین مطرح شد که کارکنان چینی که از کشور خارج شده بودند به استان برنگردند.

استاندار کرمان با بیان اینکه اولین مورد مثبت کرونا در کشور تاریخ ۳۰ بهمن اعلام شد تصریح کرد: در جلسه پدافند غیرعامل مصوب شد که همایش‌ها، تجمعات و مخصوصا همایش‌های بین‌المللی برگزار نشوند و بر فروش مواد ضد عفونی و ماسک کنترل و نظارت شود و مراکز درمانی خاص و پشتیبان در کرمان مشخص شدند.

اوبیان کرد: مقرر شد در ملاقات با زندانیان احتیاط‌های لازم صورت گیرد و همچنین قرار بود که مسابقات کشتی ملی در کرمان برگزار شود که تصمیم‌گیری برای لغو آن شد ضمن آنکه لغو اردو‌های زیارتی تصمیم گیری مصوب شد.

فدایی اظهار داشت: در تاریخ پنجم اسفند با فرمانداران شهرستان‌های استان جلساتی برگزار و توصیه‌های لازم به آن‌ها داده شد و بعد از آن در ۷ اسفند شورای تامین با حضور مسئولان علوم پزشکی برگزار گردید و روز شنبه چهارم اسفندماه تصمیم بر تعطیلی مدارس استان گرفتیم.

او تصریح کرد: از روز سوم اسفند دستور تعطیلی مراکز آموزشی استان کرمان را صادر کردیم و در شامگاه پنجشنبه به صورت نامه کتبی اعلام کردیم که نماز جمعه استان کرمان برگزار نشود، برغم این موضوع، برخی از شهرستان‌ها قصد تبعیت نداشتند که در نهایت موافقت کردند.

استاندار کرمان گفت: از روز گذشته تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص ویروس کرونا وارد استان کرمان شده است که امروز ۲ مورد مثبت داشتیم و امیدواریم آمار فراتر از این نرود.

او با اشاره به برخی شایعات در رابطه با ورود اردو‌های زیارتی به استان کرمان گفت: روز گذشته این خبر داده شد اتوبوسی از قم به استان کرمان آمده است، به دستگاه‌های مربوطه و اطلاعاتی دستور رسیدگی دادم که هیچ مستندی که اتوبوسی از قم آمده باشد، پیدا نشد.

فدایی افزود: تنها موردی که نیروی انتظامی اعلام کرد که یک اتوبوس از جیرفت و یک اتوبوس از مشهد مقدس برای زیارت مزار حاج قاسم سلیمانی آمده بودند از همان گلزار شهدا به شهر‌های خود بازگشتشان دادیم و اجازه ورود آن‌ها به شهر داده نشد و از امروز اتوبوس‌های ورودی و خروجی در مرز‌های استان‌ها کنترل می‌شود.

او تاکید کرد: برای کنترل خودرو‌های شخصی راه حلی پیدا نکردیم، زیرا کنترل همه افراد و خودرو‌ها عملی نیست، اما خودرو‌های با پلاک خاص و افراد مشکوک را می‌توانیم در مبادی ورودی کنترل کنیم که انجام می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات کرمان و کاهش آن گفت: خودم شخصا اعتقادی به این کاهش ساعات ندارم و معتقدم تغییر ساعات کار تاثیری در پیشگیری ندارد، اما به تبعیت از کشور ما نیز مصوب کردیم.

او بیان کرد: به دلیل این بیماری صادرات ما با مشکل مواجه شده و لذا برای کنترل نباید افراط داشت و کنترل‌ها باید در چارچوب علمی باشد و این تعطیلی ادارات یک کار افراطی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار