استفاده از پهپادهای سم پاش گامی نوین در توسعه صنعت کشاورزی

مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: افزایش بهره وری درحوزه کشاورزی،امنیت غذایی، توسعه تکنولوژی، آموزش و تجهیز استفاده از پهپادهای سم پاش گام نوینی در توسعه صنعت کشاورزی است.

استفاده از پهپادهای سم پاش گام نوینی در توسعه صنعت کشاورزیاصغر خوشخو مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: کارگاه عملی کاربرد پهپاد در مزارع کشاورزی با شرکت کشاورزان و کارشناسان در روستای رحمت آباد تربت جام مزرعه رافتی برگزارشد.
 
او با اشاره به مزایای کاربرد پهباد در توسعه کشاورزی، ادامه داد: استفاده از پهپاد در مزارع کشاورزی موجب صرفه جویی در زمان ، کاهش مصرف سموم ،افزایش دقت در سمپاشی می شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی تربت جام با اشاره به اینکه روش سنتی و استفاده از نیروی انسانی، تراکتور و ماشین آلات صنعتی و هواپیما در مزارع کشاورزی با مشکلاتی همراه است، گفت :در روش سنتی و استفاده از نیروی انسانی علاوه بر صرف زمان و آب زیاد ،تمامی محصولات به خوبی و یک دست سم ماشی نمی شود و حتی در روش استفاده از هواپیماهای سم پاش نیز با وجود هزینه بسیار زیاد، مقدار زیادی سم نیز در اثر جریان هوا و باد به هدر می رود و به محصول نمی رسد.
 
خوشخو افزود: در روش استفاده از پهپاد سم پاشی با سرعت بالا، سم پاشی یک دست با تنظیم شدت پاشش با توجه به ارتفاع و سرعت پرنده، عدم نیاز به ترکیب سم با مقدار زیاد آب به دلیل نازل‌های مخصوص پاشش، ریز کردن ذرات سم به مقدار بسیار زیاد بالاترین بازدهی و جذب را ممکن می‌سازد.

انتهای پیام //ز.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.