بستری ۷۳ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های کردستان

تاکنون تست کرونای ۱۰ نفر از بیماران بستری شده کردستانی مثبت اعلام شده است.

بستری ۷۲ بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای کردستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی درنشست خبری دانشگاه علم پزشکی در خصوص اطلاع رسانی کرونا ویروس با بیان اینکه تمام تیم مدیریت دانشگاه به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات هستند افزود: فعالیت‌های انجام شده توسط تیم مدیریت در برابر خدمات افرادی که در مواجه مستقیم با افراد مبتلا هستند ناچیز است و در این زمینه ما سپاسگزار پرستاران جبهه سلامت هستیم.

او افزود: در حال حاضر ۲۱ نفر از پرسنل بیمارستان سقز می‌خواهند در زمان قبل از شیف تعیین شده خود به کمک پرسنل بیمارستان بروند که این نشان از محبت و همدلی کادر پزشکی دارد.

رضاعی بیان کرد: در حال حاضر ده بیمار مبتلا با تست مثبت در استان شناسایی شده که ۶ نفر از سقز، دونفر در بانه و دونفر نیز در سنندج بوده که اصالت یکی از این افراد کامیارانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه درخال حاضر ۷۳ بیمار تنفسی حاد در استان بستری شده اند بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ مورد نمونه جهت انجام تست به تهران ارسال شده که جواب ۴۶ مورد آن منفی ۱۰ مورد مثبت بوده و ۴۴ مورد آن نیز هنوز جواب نداده شده است.

او دلیل نبود مواد ضدعفونی کننده در استان را نبود الکل عنوان کرد و افزود: پایه تهیه مواد ضدعفونی کننده الکل است که به دلیل نبود آن در استان قرار است محموله‌ای الکل وارد استان شود.

وی با بیان اینکه محلول متانول هیچ اثری روی گند زدایی ندارد افزود: محلول وایتکس و الکل ۷۰ درجه میتواند بهترین ترکیب برای گندزدایی و ضدعفونی کردن باشد.

او در پایان گفت: در حال حاضر بیشتر افرادی که  در بیمارستان بستری اند، در قرنطینه هستند.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.