مراقبت‌های لازم از موی اکستنشن شده

برای اینکه بتونید مراقبت خوبی از مو‌های اکستنشن شده داشته باشید لازم هست با چند نکته مهم در این رابطه آشنا باشید.

مراقبت‌های لازم موی اکستنشن شدهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داشتن مو‌های بلند، خوش حالت و پرپشت یکی از خواسته‌های تمام خانوم هاست و افرادی که به طور طبیعی نمیتونن مو‌های بلند و زیبایی داشته باشند از روش‌های مختلف از جمله اکستنشن مو برای افزایش زیبایی و جذابیت موهاشون استفاده میکنند.

اکستنشن مو به شما این امکان رو میده تا اندازه موهاتون رو به هر اندازه که تمایل دارید بلند کنید و یا رنگ و هایلایت مورد علاقتون رو با اکستنشن کردن به موهاتون اضافه کنید و زیبایی مو‌ها رو چندین برابر افزایش بدید.

برای اینکه اکستنشن مو‌ها موندگاری بیشتری داشته باشه و هم اینکه به مو‌های طبیعی خودتون آسیب وارد نکنه لازم هست به چند نکته مهم در رابطه با مراقبت از مو‌های اکستنشن شده توجه داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید و نکات مربوط به مراقبت‌های لازم از مو‌های اکستنشن شده رو مطالعه کنید.

شانه کردن مو‌های اکستنشن شده

برای اینکه مو‌های اکستنشن شده بعد از شانه کردن از مو‌های اصلی خودتون جدا نشن لازم هست با یک برس بسیار نرم و یا شانه‌های دندانه درشت موهاتون رو شانه بکشید. به هیچ عنوان مو‌ها رو محکم شانه نکشید و بهتره که شانه کردن مو رو از پایین مو شروع کنید و به تدریج به بالای سر بروید تا آسیبی به فولیکول‌های مو وارد نشه. علاوه بر این توصیه میشه فقط روزی ۱ بار مو‌های اکستنشن شده رو شونه بکشید.

شستن مو‌های اکستنشن شده

بعد از اینکه موهاتون اکستنشن شد به شما توصیه میشه حداقل ۵ تا ۷ روز موهاتون رو نشویید. این مدت زمان برای افزایش استحکام اکستنشن مو لازم و ضروری هست و کمک میکنه تا اکستنشن مو‌ها موندگاری داشته باشند. بهتره در طول این مدت زمان، موهاتون رو ببافید و یا با کش نرم مو‌ها رو جمع کنید تا مو‌ها گره نخورند.

قبل از شستن مو‌ها لازمه که موهاتون رو شونه بکشید تا تمام گره‌های ایجاد شده در لابه لای مو از بین بره. در زمان شستن مو‌ها باید به چند نکته مهم توجه کنید. اول اینکه از شامپو مخصوص مو‌های اکستنشن شده استفاده کنید. بهتره موهاتون رو به دو قسمت تقسیم کنید و بعد هر قسمت از مو رو شامپو بزنید و به آرومی شست و شو بدید. با این کار فشار زیادی به ریشه مو هم وارد نمیشه.

شستن مو

توصیه میشه بعد از شامپو زدن به مو‌ها حتما از نرم کننده هم استفاده کنید، اما باید دقت داشته باشید که نرم کننده رو فقط به انتهای مو بزنید و از برخورد نرم کننده با قسمت اکستنشن شده مو خودداری کنید.

بعد از شستن و آبکشی کردن مو باید آب اضافی مو‌ها رو با یک حوله نرم بگیرید تا مو‌ها سنگینی اضافه نداشته باشند.

حالت دادن به مو‌های اکستنشن شده

از آنجایی که برای وصل کردن اکستنشن مو به مو‌های اصلی از چسب مخصوصی استفاده میشه بهتره که در هنگام خشک کردن و یا حالت داده به مو‌ها از درجه خنک سشوار استفاده کنید. برای حالت دادن و یا صاف کردن مو‌ها میتونید از بابلیس یا اتو مو استفاده کنید، اما باید دقت داشته باشید این دستگاه‌های حالت دهنده رو خیلی نزدیک به محل اکستنشن مو استفاده نکنید.

مراقبت از مو‌های اکستنشن شده هنگام خواب

بهتره قبل از خواب موهاتون رو دو دسته کنید و ببافید. البته اگر شب‌ها موهاتون رو می‌شویید باید حداقل ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب این کار رو انجام بدید تا آب اضافی مو‌ها از بین بره و مو‌ها کمی خشک شوند و سپس به رختخواب بروید.

جمع کردن مو‌ها در بالای سر هم میتونه در مراقبت از مو‌های اکستنشن شده موثر باشه، اما باید دقت داشته باشید که مو‌ها رو خیلی محکم نبندید.

منبع: زیبامون

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار