صحت انتخابات مجلس یازدهم در ۴ حوزه انتخابیه خوزستان تایید شد

رئیس ستاد انتخابات خوزستان از تایید صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه انتخابیه استان از سوی شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی‌حسین حسین‌زاده رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: صحت انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه آبادان، حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر، حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی و حوزه انتخابیه شوش از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

او افزود: صحت انتخابات سایر حوزه‌های انتخابیه به ترتیب در حال اعلام از سوی شورای نگهبان است.

سعید رضوانی دبیر کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات خوزستان درخصوص میزان مشارکت خوزستانی‌ها در انتخابات این دوره بیان داشت: حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، کارون و باوی با ۲۷ درصد کم‌ترین مشارکت و حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه با ۷۶.۴ بیش‌ترین انتخابات را داشته‌اند.

او تصریح کرد: از میان واجدان رای میزان مشارکت حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل ۶۰ درصد، بهبهان و آغاجاری ۴۲.۹ درصد، شوشتر و گتوند، ۵۲.۵ درصد، رامهرمز و رامشیر ۵۵.۹ درصد، ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی ۳۳.۵ درصد، خرمشهر ۳۷.۷ درصد، آبادان ۳۰.۵ درصد، اندیمشک ۵۱.۳ درصد، شادگان ۴۷.۵ درصد، شوش ۶۱.۹ درصد، دزفول ۶۳ درصد و درصد، ایذه و باغملک ۵۷ درصد بوده است.

ستاد انتخابات خوزستان پیش از این مشارکت خوزستانی‌ها را در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۳ درصد اعلام کرده که به این ترتیب یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۱۴ رای به صندوق‌ها ریخته شده است. در این استان ۳ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۳۸ نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

خوزستان دارای ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است. در انتخابات این دوره مجلس که در روز دوم اسفند برگزار شد، ۱۷ منتخب مجلس مشخص شده و انتخاب سومین نفر از نمایندگان حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه به دور دوم کشیده شده است. در کشور انتخاب نماینده در ۱۱ حوزه انتخابیه در دور دوم انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.