تمام روش‌های پیشگیری از موخوره مو‌ها

اگر موهایتان زود به زود دچار موخوره می‌شود، با ما همراه باشید تا روش‌های پیشگیری و درمان خانگی را به شما بگوییم.

تمام روش‌های پیشگیری از موخوره مو‌ها + درمان خانگیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، موخوره یعنی ایجاد شکاف در انتهای مو‌ها یا اصطلاحا، دو یا چند شاخه شدن قسمت انتهای مو که باعث میشه مو‌ها حالت بسیار خشک، وز و آسیب دیده پیدا کنن. دلیل اصلی موخوره، خشکی مو‌ها و از دست رفتن رطوبت مو‌ها در اثر شستشو، مراقبت و استفاده از محصولات مربوط به مو، به روش غلط و غیر اصولی هستش. متاسفانه بیشتر افراد، زمانی متوجه موخوره میشن که بسیار پیرفت کرده و تمام مو‌ها رو درگیر کرده و شاید کاری جز کوتاه کردن مو‌ها از دستشون برنیاد.

بهترین روش برای مراقبت از سلامت و زیبایی مو‌ها برای پیگشیری و درمان موخوره، عمل کردن به نکاتی مراقبتی هستش که در ادامه، تمامی اونا رو توضیح میدیم. این نکات کمک می‌کنه همیشه موهاتون سالم، براق و زیبا باشن و دچار خشکی نشن.

استفاده از شانه مناسب

شانه مناسب برای پیشگیری از موخوره، جنس خاصی نداره که بخوایم بگیم مثلا شانه چوبی بهتره یا جنس دیگه، فقط باید کیفیت خوبی داشته باشه و این کیفیت خوب رو خود شما می‌تونید تشخیص بدید. حتما شما هم متوجه شدید که بعد از استفاده از بعضی از شانه، موهاتون وز، بدحالت، خشک و دارای الکتریسیته میشن، خب این شانه‌ها کیفیت خوبی ندارن و اگه در حال حاضر چنین شانه‌ای دارید، عوضش کنید.

کیفیت محصولات مو

هر محصولی که برای موهاتون استفاده می‌کنید، شامل شوینده، نرم کننده، حالت دهنده، تقویت کننده و...، خلاصه هر چیزی که به موهاتون می‌زنید و با موهاتون در ارتباطه، باید کیفیت خوبی داشته باشه و حتما قبل از خرید، از این کیفیت مطمئن بشید. محصول بی کیفیت و غیراستاندارد، خیلی سریع باعث آسیب به مو‌ها میشه و یکی از اولین آسیب‌ها هم خشکی بیش از حد در مو‌ها یا شروع خشکی در موهاست که متاسفانه به سختی میشه درمانش کرد.

بهتره در حد امکان، از برند‌های معتبر خرید کنید تا اطمینان لازم رو داشته باشید.

نکته:

محصولات مو، مخصوصا شوینده ها، باید کاملا ملایم باشن، از مصرف شوینده‌های قوی پرهیز کنید.

از خدمات مراقبت مو در سالن‌ها استفاده کنید.

با اینکه هزینه‌های مراقبت از مو در سالن‌های زیبایی زیاده و ممکنه خیلی به صرفه نباشه، اما اگه موهاتون واقعا نیاز دارن که زیباتر بشن، حتما از خدمات استفاده کنید. خیلی از روش‌هایی مراقبتی و درمانی در این سالن ها، باعث شادابی و جون دار شدن مو‌ها میشن و هزینه‌های درمانی رو کم می‌کنن.

خشکی مو‌ها اگه خیلی زیاد باشه و نتونید که با روش‌های خانگی اونو از بین ببرید، بهتره با مشورت یه مشاور مو، در این سالن‌ها درمان بشه تا به موخوره و ریزش مو و... نرسه.

نکته‌های کوتاه برای مراقبت از مو‌ها

همیشه مو‌ها رو به آرامی و زمانی که کمی نمدار و مرطوب (نباید خیس باشن) هستن، شانه بزنید.

محصولات مراقبتی مثل نرم کننده، سرم مو و محافظ حرارتی، دوست خیلی خوبی برای موهاتون هستن.

هر چه کمتر از وسایل حرارتی و مواد شیمیایی (مثل رنگ مو که باعث خشکی بیش از حد مو‌ها میشه و یکی از دلایل اصلی ایجاد موخوره در موهاست) استفاده کنید، مو‌های زیباتر و سالم تری خواهید داشت.

تغذیه سالم داشته باشید تا تمام ویتامین‌ها و مواد ضروری برای موهاتون تامین بشه، حتما در طول روز، آب کافی بنوشید.

از تماس زیاد، اصطکاک و ساییدن مو‌ها به لباس، بالش و... جلوگیری کنید. بهتره جنس بالش از جنس ابریشم طبیعی باشه.

اگه اهل رفتن به استخر هستید، حتما موهاتون رو با کلاه‌های پلاستیکی که آب رو نفوذ نمیدن، بپوشونید تا در معرض آب استخر و مواد شیمیایی داخل اون قرار نگیرن. حتی یک بار هم می‌تونه بسیار مخرب باشه!

نکته:

اگه نمی‌تونید از کلاه‌های پلاستیکی استفاده کنید، حتما قبل و بعد از استخر، مو‌ها رو به خوبی بشورید و آب کشی کنید تا تاثیر کلر روی مو‌ها کاهش پیدا کنه.

هر ماه یا اگه رشد موهاتون خیلی کمه، هر ۳ ماه یکبار، مقدار کمی از انتهای مو‌ها رو کوتاه کنید، (در حد ۰.۵ سانت) این کار باعث میشه آسیب انتهای مو‌ها کم بشه و مو‌های کهنه و قدیمی که بدحالت و وز شدن، از بین برن.
نکته:

لازم نیست برای این کار به آرایشگاه برید، خودتون هم می‌تونید انجامش بدید، فقط مو‌ها رو به چند قسمت تقسیم کنید و توی حموم، با یه قیچی تیز، نوک مو‌ها رو کوتاه کنید.

انواع روغن‌های طبیعی و مفید برای از بین بردن موخوره مو‌ها

روغن درخت چای

روغن بادام

روغن کرچک

روغن آرگان

روغن نارگیل

روغن درخت چای

نحوه استفاده:

استفاده از این روغن‌ها برای درمان خشکی و موخوره مو‌ها و همچنین پیشگیری از موخوره زدن، شبیه به هم هستش. فقط کافیه ۴ تا ۵ قطره از روغن‌ها یا مخلوطی از اون‌ها رو به کف دست بمالید و بعد، تمام مو‌ها رو از بالا به پایین، ماساژ بدید تا به روغن آغشته بشه.

معمولا نیاز هستش که ۱ تا ۲ ساعت روغن با مو‌ها در تماس باشه، پس در این مدت، با یه کلاه دوش، مو‌ها رو بپوشونید تا تاثیر بهتری بزاره و بعد از این مدت، مو‌ها رو با شامپوی ملایم بشورید.

دستور ماسک موی بسیار قوی و موثر برای درمان موخوره

۴ قطره روغن درخت چای

۴ قطره روغن بادام

۴ قطره روغن ناگیل

نصف قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

تمام مواد رو با هم مخلوط کنید (ژل آلوئه ورا رو با پشت چنگال کاملا له کنید) و به روش بالا به موهاتون بزنید و ماساژ بدید.

منبع: زیبامون

انتهای پیام/

برچسب ها: موخوره ، دانستنی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.