خسارت ۶۴۰ میلیارد ریالی به باغ‌های بادام سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: در اثر آفت زنبور مغز خوار بادام تاکنون ۶۴۰ میلبارد ریال به باغ‌های این شهرستان خسارت واردشده است.

خسارت ۶۴۰ میلیارد ریالی به باغ‌های بادام سیرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود آبادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: زنبور مغز خوار بادام چند سالی است که درختان بادام مناطق هماشهر، بلورد و پاریز این شهرستان را مورد حمله قرار داده و خسارتی بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال به باغات بادام این مناطق وارد کرده است.

او افزود: زنبور مغز خوار بادام، به پنجاه درصد درختان بادام سیرجان خسارت وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: سطح زیر کشت بادام در این شهرستان ۵۱۰۰ هکتاراست و این آفت تا کنون ۶۴۰ میلیارد ریال به باغات خسارت وارد کرده است.

محمود آبادی افزود: بهترین روش مبارزه، جمع آوری وسوزاندن همگانی بادام‌های آلوده است.

او تصریح کرد: برای مهار این آفت نیز کلاس‌های آموزشی در مناطق پاریز، بلورد و هما شهر برگزار شده و به کشاورزان هم توصیه شده که درختان خود را با کود‌های مناسب تقویت کنند.

محمودآبادی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان با همکاری بسیج مهندسین برنامه پدافند غیر عامل مبارزه با زنبور مغزخوار بادام را در منطقه هماشهر اجرا و نسبت به سوزاندن و معدوم نمودن بادام‌های آلوده این منطقه اقدام کرد.

او گفت:این آفت زمستان را بصورت لارو در میوه‌های خشک باقیمانده بر روی درخت یا ریخته شده بر سطح زمین سپری میکند.

محمود آبادی اظهار داشت: ازآنجاییکه این آفت حدود ده ماه ازسال رابصورت لارو در داخل میوه‌های آلوده بادام سپری می‌کند، جمع آوری و سوزاندن بادام‌های آلوده و معدوم کردن آن‌ها نقش بسزایی در کاهش جمعیت آفت در سال آینده ایفا می‌کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار