فرماندار ایذه اعلام کرد به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، زیارت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین لامی زاده فرماندار ایذه گفت: امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شهرستان مانند امامزاده سلطان ابراهیم (ع) که در طول سال شاهد حضور حجم عظیمی از زائران هستند، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

او اظهار داشت: در شب‌های اخیر به صورت متوالی خیابان‌ها و اماکن عمومی ایذه با کمک شهرداری ضدعفونی و گند زدایی شد، در روستا‌های بخش مرکزی، دهدز و سوسن نیز عملیات ضدعفونی و آهک پاشی با همت دهیاری‌ها انجام شده است، این ضدعفونی‌ها تا پایان اسفند هم ادامه دارد.

لامی زاده با تاکید بر ضدعفونی معابر روستا‌های فاقد دهیاری بیان کرد: به بخشداری‌ها دستورات لازم داده شده است، بخشداران باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای این روستا‌ها را انجام دهند، هیچ روستایی نباید از عملیات ضدعفونی جا بماند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ایذه با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری کرونا در این شهرستان مشاهده نشده اذعان داشت: ۴۰ تخت در بخشی از بیمارستان شهدای ایذه برای بیماران حاد تنفسی مهیا شده است، مکان دیگری هم برای مواقع ضروری احتمالی به صورت آماده‌باش در نظر گرفته شده و بزودی تجهیز می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی برگزاری همه مراسم، جشن‌های عروسی و عزا، گردهمایی‌ها و جشنواره‌ها در سطح شهرستان ممنوع است، نماز جماعت نیز در مساجد تا اطلاع ثانوی اقامه نخواهد شد.

او از انجام مکاتبات با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برای تامین ماسک شهرستان سخن گفت و افزود: با توجه به کمبود ماسک در شهرستان مقرر شده است که اولین محموله ماسک در استان به ایذه اختصاص داده شود.

حسین لامی زاده با درخواست از مردم برای توجه نکردن به شایعات ادامه داد: اخبار رسمی از طریق فرمانداری و رسانه‌های معتبر و رسمی به اطلاع مردم خواهد رسید، بنابراین مردم از انتشار شایعاتی که سلامت روانی عموم را هدف گرفته است پرهیز کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.