کارگاه چیپس لاستیک‌های فرسوده در چابهار راه‌اندازی شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک گفت: کارگاه چیپس لاستیک‌های فرسوده با همت و مشارکت بخش خصوصی در محدوده شهر چابهار راه‌اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، منصور رئیسی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک گفت: کارگاه چیپس لاستیک‌های فرسوده به منظور بازیافت لاستیک‌های فرسوده و همچنین کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی با همت و مشارکت بخش خصوصی در محدوده شهر چابهار راه‌اندازی شد.

منصور رئیسی اظهار داشت: مراکز دفن برای کاهش حجم یا خردکردن لاستیک‌ها وجود ندارد و در نتیجه به همان شکل اولیه دفن که باعث اشغال حجم زیادی از مراکز دفن می‌شود.

وی افزود: امروزه نتیجه تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که کار بازیافت لاستیک‌های فرسوده نه تنها آثار مخرب بر محیط زیست ندارد بلکه مشکلات مدیریتی این بخش را حل می‌کند و منشاء توسعه صنعتی و سودآوری اقتصادی و فرآوری و تولید محصولات پلیمری دیگری نیز می‌باشد.

وی بیان کرد: با راه اندازی این کارگاه روزانه ۶۰۰ حلقه لاستیک ضایعاتی (فرسوده) انواع خودرو‌ها چیپس و برای فراوری به مواد بازیافتی به خارج از استان ارسال می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک اظهار داشت: از پودر لاستیک حاصل از بازیافت تایر‌های فرسوده در صنایعی مانند جاده‌سازی، ساختمانی، خودروسازی، صنایع‌دریایی، ورزش، دامداری و کشاورزی و آبرسانی می‌توان استفاده کرد و از مزایای دیگر بازیافت تایر‌های فرسوده کاهش ضایعات و کمک به چرخه مواد در طبیعت است.

رئیسی ادامه داد: با توجه به اینکه لاستیک‌های چیپس شده برای تولید گرانول به خارج از استان ارسال می‌شود، سازمان مدیریت پسماند آمادگی لازم برای تاسیس کارخانه تولید گرانول با مشارکت بخص خصوصی را در شهرستان چابهار یا کنارک دارد.

وی گفت: آب‌های راکد و ساحلی و مکان دپو لاستیک‌های مستعمل محل‌های مستعدی برای تکثیر پشه آئدس است که می‌تواند بیماری‌های پوستی را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده‌اند که تجزیه آن‌ها در طبیعت حدود ۲۰۰ سال به طول می‌انجامد از طرفی بازیافت لاستیک‌های مستعمل و فرسوده علاوه بر حفاظت از محیط زیست، باعث ایجاد اشتغال، درآمدزایی و تولید مواد اولیه در کشور می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل واحد
۱۶:۳۶ ۲۱ دی ۱۴۰۲
جهت راه اندازی خط گرانول چه مزایایی شهرداری در نظر دارد؟
آیا امکان واگذاری زمین جهت احداث کارگاه ازطرف شهرداری میباشد
آخرین اخبار