برنامه های اسکان نوروزی در کهگیلویه وبویراحمد منتفی شد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: تمامی برنامه‌ها بویژه در زمینه اسکان نوروزی و پذیرش اقامت در تمامی اقامتگاه هاو سایر اماکن برای تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۹ در این استان لغو شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست مدیریت و مبارزه با کرونا در کهگیلویه وبویراحمد گفت: مسافران و دانشجویان بسیاری از استان های درگیر این بیماری از جمله تهران، قم، اصفهان  به این استان سفر می کنند که باید نظارت کافی بر این مسیر هاو مبادی ورودی و خروجی استان اعمال شود.

او افزود که مسیرها و ورودی های استان از دو مورد به ۶ مورد رسیده و به صورت ۲۴ ساعته رصد و کنترل دقیق از سوی کارشناسان و متولیان امر بهداشت و درمان استان برای غربالگری افراد مشکوک قرار خواهد گرفت.

کلانتری ادامه داد: همچنین بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد تمامی ادارات، نهادها، سازمان های دولتی و خصوصی موظفند محیط های کاری و اداری خود را به طور مرتب و برای جلوگیری از شیوع این بیماری ضدعفونی کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه برای سلامت مردم و شهروندان کمترین تعارف و مماشاتی با محتکران، دلالان و اخلال گران در نظام سلامت نداریم، تاکید کرد: دستگاه قضایی، و نیروهای نظامی و اطلاعاتی با رصد دقیق و با صلابت با هرگونه اخلال ، گرانفروشی و احتکار لوازم بهداشتی در استان برخورد کنند.

او همچنین سوء استفاده برخی تولیدکنندگان و کارخانه های تولیدی مواد بهداشتی در استان را برای خروج کالاهای خود به بهانه کمک به بیماران کرونایی در سایر استان ها یادآور شد و گفت: هیچ محموله ای بدون هماهنگی با ستاد مدیریت کرونا و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج حق خروج از استان را ندارد.

کلانتری به کم کاری برخی تولیدکنندگان و کارخانه های صنعتی استان برای تولید  لوازم بهداشتی و همچنین الکل نیز اشاره کرد و گفت: انتظار می رود این کارخانه ها بیش از گذشته و با توجه به شرایط خاص استان ، همکاری کنند.

او یادآور شد: در صورت هرگونه کم کاری و کم فروشی از سوی واحدهای تولیدی، فروشندگان، داروخانه ها و سایر متولیان امر در زمینه تامین مواد بهداشتی مورد نیاز مردم در سطح استان برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و چنانچه لازم شد از توان حاکمیتی دولت و نظام برای نظم بخشی و ساماندهی امور وارد عمل خواهیم شد.

او گفت که برای جلوگیری از شیوع این بیماری نیز هرگونه تجمع های مردمی، همایش ها، نشست ها از سوی هر نهاد دولتی و خصوصی در استان لغو شود.

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: همچنین تمامی نهادهای اداری و دستگاه های مختلف اجرایی اعم از دولتی و خصوصی موظف هستند برای کارکنان خود مواد لازم بهداشتی از جمله ماسک، ژل ضدعفونی کننده، دستکش و سایر نیازهای ضروری برای جلوگیری از شیوع این ویروس را در اسرع وقت تامین کنند.

او گفت: همچنین از روز شنبه دستگاه های اجرایی در این راستا نیز مورد ارزیابی و بازدید های میدانی قرار می گیرند.

کلانتری با تقدیر از تدابیر و انعطاف پذیری و منطق حجت الاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولی فقیه و سایر ائمه جمعه و روحانیت در همراهی و همگامی با ستاد ملی مبارزه با کرونا در کهگیلویه وبویراحمد گفت: نمازهای عبادی و سیاسی جمعه و نشست های دینی و مذهبی در سطح استان با همکاری امامان جمعه استان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

او گفت: با تصمیم ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در سطح کشور تمامی مدارس و دانشگاه ها نیز تا پایان سال تعطیل شدند.

کلانتری یادآور شد که برای تعطیلی روز شنبه هفته جاری نیزامروز تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت.

او با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۹ هزار عدد ژل ضدعفونی توسط یک واحد صنعتی استان تولید و بین داروخانه ها توزیع شده است، گفت: در توزیع این لوازم بهداشتی باید نهایت دقت و عدالت باشد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور امروز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از روز گذشته تاکنون ۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید ۱۹ تا امروز به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.

او ادامه داد: از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مجموع فوتی‌ها تا امروز به ۱۰۷ نفر رسیده است و همچنین ۷۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

او همچنین تاکیده کرد که شیب نمودار ابتلا به کرونا در روزهای آینده کماکان صعودی خواهد بود.

درخانه ماندن، محدودیت تردد، کاهش مراودات و رفت و آمدها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، لغو هرگونه تجمع در کنار رعایت نکات بهداشت فردی، تنها راههای کنترل بیماری کووید_۱۹ در هفته های آتی خواهد بود.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی دی ماه در استان ووهان چین شیوع یافت.

 

 

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.