توزیع اقلام بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار و فعالین در مشاغل پرخطر مشهد

معاون شهردار مشهد گفت: با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در برابر شیوع کرونا، اقلام بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار و فعالین در مشاغل پرخطر مشهد، توزیع می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدمحسن مصحفی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری مشهد، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در شرایط بحرانی کنونی و تلاش برای حفظ سلامتی آنان است، گفت: از نخستین روز‌های شیوع ویروس کرونا در مشهد برنامه‌هایی برای حفظ سلامتی گروه‌های آسیب‌پذیر و جلوگیری از انتشار این بیماری در میان این گروه‌ها در دستور کار سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد قرار گرفت که از جمله می‌توان به ضدعفونی مداوم گرمخانه‌های شهرداری، خانه سبز و اقامتگاه همراه بیمار دکتر شیخ و توزیع اقلام بهداشتی مصرفی در این مراکز و مرکز قرنطینه کودکان کار و کانون اصلاح و تربیت اشاره کرد.

او ادامه داد: از ابتدای هفته آینده نیز طی یک طرح چندمرحله‌ای اقلام بهداشتی در میان ساکنان مناطق کم‌برخوردار و شاغلان مشاغل پرخطر توزیع می‌شود.

معاون شهردار مشهد گفت: در فاز اول این طرح حمایتی، با مشارکت اعضای شورا‌های اجتماعی محلات، سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان اجتماعی تعداد ۴ هزار بسته بهداشتی در میان ساکنان نیازمند مناطق کم‌برخوردار توزیع می‌شود. دستمال کاغذی، صابون مایع، ژل ضدعفونی‌کننده و بازی‌های فکری با هدف ترغیب شهروندان به ماندن در خانه؛ از جمله اقلام این بسته‌های حمایتی هستند. همچنین توزیع بیش از ۱۰ هزار ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده در میان کارگران مشاغل پرخطر نیز اقدام دیگری است که در هفته پیش رو صورت خواهد گرفت.

مصحفی درخصوص اقدامات صورت گرفته به منظور آموزش و افزایش آگاهی شهروندان در برابر این بیماری گفت: به همت معاونت اجتماعی سازمان و توسط ادارات فرهنگی مناطق سیزده‌گانه مشهد بیش از ۷ هزار پوستر آموزشی و ۱۲۰۰ بنر در نقاط پرتردد محلات مانند مساجد، مراکز بهداشت، بانک‌ها، رستوران‌ها، نانوایی‌ها و سایر مراکز خرید نصب شده و ۳ هزار تراکت پیشگیری از ابتلا به کرونا و ۵۰۰ بروشور آموزشی با کمک سازمان‌های مردم نهاد و شورا‌های اجتماعی محلات توزیع شده است. همچنین گفتگو با نانوایی‌ها برای رعایت نکات بهداشتی و گفتگو با متولیان مساجد برای انتقال نکات بهداشتی به نمازگزاران از دیگر اقدامات آموزشی در این زمینه بوده است.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.