درخواست چهره های مطرح از مردم در روزهای کرونایی: در خانه بمانید

هنرمندان و چهره‌های برجسته ایرانی در روز‌های اخیر به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه اهتمام ورزیده و مردم را به ماندن در خانه توصیه کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا در ایران و افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان این ویروس، علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، یکی از موثر‌ترین روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس ماندن در خانه، پرهیز از حضور غیرضروری در بیرون از خانه و ضد عفونی مداوم سطوح خانه و دست‌ها است.

هنرمندان و چهره‌های برجسته کشور بخش زیادی از فعالیت‌های مجازی روز‌های اخیر خود را به توصیه کردن به مردم در راستای رعایت این نکات اختصاص دادند.

برخی از آن‌ها از اقدامات بعضی از هموطنان ابراز عصبانیت کرده و مقابله با کرونا را وظیفه‌ای اجتماعی و همگانی معرفی کردند.
در این گزارش بخشی از واکنش‌های چهره‌های برجسته ایرانی در این زمینه جمع آوری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی اشراقی نوه امام خمینی (ره) با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

" امروز ما شاهد گسترش ویروس کرونا در بین مردم عزیز کشورمان هستیم. ضمن تشکر از وزارت بهداشت و کادر درمانی و مدافعان سلامت کشور که اینبار نیز دلاورانه به جنگ با این بیماری میروند، از مردم عزیز میخواهم که همگی نقش خود را در ریشه کنی این بیماری ایفا کنند.
یکی از راهکار‌های ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، خود قرنطینگی افراد جامعه است و این طرح در جلوگیری از شیوع این بیماری بسیار موثر می‌باشد.
متاسفانه شاهد آن هستیم که با وجود اطلاع رسانی‌های زیاد مبنی بر خود قرنطینگی بعنوان مهم‌ترین عامل قطع کردن زنجیره بیماری، عده ایی در پشت راه‌های بسته شهر‌ها مانده اند و باعث برهم ریختگی نظم جاده‌ها شده اند.
پیشنهاد اینجانب برای جلوگیری از پیش آمدن مجدد این شرایط این است که، دولت در اسرع وقت اقدام به وضع جریمه‌های بسیار سنگین برای این دسته از سفر‌های تفریحی و غیرضروری کند؛ چرا که این افراد، که احتمالا از سر ناآگاهی دست به اینگونه اعمال میزنند، اینبار نه تنها جان خود را به خطر می‌اندازند، بلکه با ادامه‌ی زنجیره‌ی این ویروس، برای جان تمامی هم میهنانمان عزیز کشورمان خطر آفرین میشوند "

اهتمام چهره‌های برجسته کشور به رعایت نکات بهداشتی

امیر مهدی ژوله کمدین معروف کشور نیز با انتشار ویدیویی‌ای از اخبار سفر ایرانیان به شمال کشور و وضعیت این جاده ها، انتقاد‌های شدیدی را نسبت به برخی از افراد که به توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه درباره کرونا بی توجه اند، نوشت.

" برای لیس زدن ضریح آه و واویلا راه میندازی، از قیمت بالا و احتکار ماسک و الکل مینالی، دنبال قرنطینه شدن قم‌بودی، بعد راه افتادی بری کرونا رو تو شمال جوج‌مالی کنی بره؟ جاده‌ها رو بند اوردی؟ با مامور و راهدار درافتادی که دوران کرونا بهت خوش بگذره؟
نمیفهمی که تو الان ممکنه ناقل و مبتلا باشی؟ نمیفهمی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر‌های شمالی ظرفیت پذیرش همون بیماران و مبتلایان محلی رو هم نداره؟ نمیفهمی اون شهر‌ها برای تامین اذوقه و دارو و اقلام بهداشتی خودشون هم مشکل دارن؟
کلیپ رقص پرستار به اشتراک میذاری با قلب و هشتگ بعد میدونی چندتا پرستار تو همون بیمارستان‌های رشت ازت کرونا گرفتن؟
قرنطینه میدونی چیه؟ شیوع بیماری میدونی چیه؟
میفهمی تو حق نداری باعث مرگ سالمندا و سرطانی‌ها و قلبی‌ها و تنفسی‌ها و ضعیف‌ها بشی؟ مسئولیت اجتماعی میدونی چیه؟ ادمی؟ چرا جای این کمپین‌های چوسکی بخند و نترس و تکون بده، کمپین «در خانه بتمرگیم» رو جدی نمیگیریم؟. "

اهتمام چهره‌های برجسته کشور به رعایت نکات بهداشتی

علی کریمی بازیکن فوتبال ایران نیز کاریکاتوری انتقادی درباره سفر برخی از ایرانیان به شمال کشور در اینستاگرامش منتشر کرده و نوشت:

" دوستان لطفاً، این تعطیلات براى شمال رفتن نیست، به خودمون وهموطنمون رحم کنیم در خانه بمانیم "

اهتمام چهره‌های برجسته کشور به رعایت نکات بهداشتی

سپند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون در ویدیویی نسبت به اقدامات غیر بهداشتی و بی توجهی شهروندان به توصیه‌های پیشگیرانه برای مقابله با کرونا اظهار عصبانیت کرد.

" نمیشه حداقل اینایى که همه چى رو دایورت کردن رو لوزامعدشون قرنطینه بشن؟ "

اهتمام چهره‌های برجسته کشور به رعایت نکات بهداشتی

الهام پاه نژاد بازیگر ایرانی نیز در سلسه استوری‌هایی که در اینستاگرامش منتشر کرد تداوم فعالیت بعضی موسسه‌های ارائه دهنده خدمات زیبایی را در روز‌های کرونایی کشور تقبیح کرد.

اهتمام چهره‌های برجسته کشور به رعایت نکات بهداشتی

اهتمام چهره‌های برجسته کشور به رعایت نکات بهداشتی

داریوش فرضیایی مجری کودک و نوجوان با نام هنری «عموپورنگ» در روز‌های اخیر پست‌هایی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و مردم را به خانه نشینی تا رسیدن به وضعیت معمول، دعوت کرد.

" برای سلامتی خود و هموطنانمان لطفا رعایت کنیم "

اهتمام چهره‌های برجسته کشور به رعایت نکات بهداشتی

" واقعا جای تاسف داره؟!
اینهمه دارن میگن لطفا بیرون نیایید، مراقب باشید وضعیت خطرناکه، بازم ملت بار و بندیل رو بستند و راهی شمال شدن
تازه بعضی هاشون با افتخار از این کارشون فیلم گرفتن و نوشتن:
بالاخره تونستیم از کندوان رد بشیم
خدا وکیلی خودتون بگید با این افراد باید چیکار کرد؟
این‌هایی که حتی به جان خودشون هم رحم نمیکنند "

اهتمام چهره‌های برجسته کشور به رعایت نکات بهداشتی

متین ستوده بازیگر سینما و تلویزیون نیز با انتشار متنی انتقادی از مردم خواست در خانه بمانند.

" اینو واسه اونایی که تو این روزا سفر میرن هم نوشتم، ۲ ماه مسافرت نرید آسمون به زمین نمیاد "

اهتمام چهره‌های برجسته کشور به رعایت نکات بهداشتی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.