مدیرکل پست در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارسال بیش از ۱۱۳ میلیون مرسوله پستی در سال ۹۸ در تهران

مدیرکل پست استان تهران از ارسال بیش از ۱۱۳ میلیون مریوله پستی در ۱۱ ماه گذشته سال ۹۸ در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا با شیوع ویروس کرونا در ایران اقدامات شرکت ملی پست کشور رویکرد تازه‌ای یافته است. مردم برای پرهیز از خروج غیرضروری از خانه و از طرفی تامین نیاز‌های خود، به خرید اینترنتی روی آورده و حجم مرسولات پستی افزایش یافته است.

شرکت پست نیز برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق انتقال مرسولات بین افراد، ناگزیر به انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه شده است.

شرکت ملی پست کشور در این شرایط به دلیل رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، ناچار به ارسال مرسولات پستی با تاخیر است، اما ضدعفونی مراکز تجمیع مرسولات، تامین مواد ضدعفونی کننده و لوازم بهداشتی برای کارکنان، ضدعفونی مرسولات پستی تا حدامکان و فعالیت‌های آموزشی پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا از جمله اقداماتی است که پست انجام داده است.

در راستای کاهش آلودگی شهری به ویژه در شهر تهران نیز رایزنی‌ها و تخصیص اعتبار برای خرید و جایگزینی موتور سیکلت‌های برقی به جای موتور‌های کاربراتی انجام شده و تا پایان سال ۹۹ سه هزار موتور سیکلت برقی به ناوگان حمل و نقل این شرکت افزوده می‌شود. یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در یک ماه گذشته در شرکت ملی پست کشور رخ داد، یافتن دسته چک سفید امضا توسط یکی از پستچیان این شرکت بود که او پس از یافتن آن، با پیگیری‌هایی که انجام داد توانست دسته چک را به صاحبش باز گرداند.

ارسال بیش از ۱۱۳ میلیون مرسوله پستی در سال ۹۸ در تهران

شرکت ملی پست کشور یکی از شرکت‌های خدمات رسان بوده که با مردم ارتباط مستقیم و گسترده دارد. در این راستا باید توجه فراوان به حقوق مردم در زمینه مرسولات پستی انجام شود.

در این باره مهدی مقصودی مدیرکل پست تهران از حقوق درنظر گرفته شده برای مشتریان در این شرکت توضیحاتی را ارائه داد:

مقصودی گفت: در ۱۱ ماه گذشته ۱۱۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۴۰۶ مرسوله در استان تهران تحویل شده که از این میزان ۴ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۴۱۷ مرسوله مربوط به پست پیشتاز بود.

او افزود: میانگین زمان تحویل مرسولات پستی در بین مراکز استان‌ها ۲۴ ساعت، بین شهرستانی ۴۸ ساعت، مناطق روستایی ۷۲ ساعت بوده و این میانگین در شهر تهران در سرویس‌های عادی پست فردای روز قبول و در سرویس ویژه ۳ ساعت پس از قبول مرسوله انجام می‌شود.

مدیرکل پست تهران بیان کرد: در حال حاضر ۳ هزار نفر نیرو در سطح استان تهران در شرکت پست مشغول به کار بوده که از این تعداد ۱۴۰۰ نفر توزیع کننده و ۴۰۰ نفر متصدی قبول، پردازش و جمع آوری هستند.


بیشتر بخوانید: ارائه خدمات پستی بدون اختلال و با رعایت مسائل بهداشتی


مقصودی با اشاره به درنظر گرفتن خدمات قبل، حین و پس از فروش برای مشتریان اظهار داشت: مشتری قبل از دریافت خدمات پستی نیازمند دریافت خدمات قبل از فروش است تا از اطلاعاتی از جمله نزدیک‌ترین دفتر پستی، ممنوعات پستی، قیمت، تنوع سرویس‌ها و تسهیلات و سطح سرویس دهی آگاهی یافته و خدمات پستی خود را بر اساس شرایط مطلوبشان دریافت کنند.

او ادامه داد: برای دستیابی به خدمات قبل از فروش، شهروندان می‌توانند با مراجعه به پرتال شرکت ملی پست از اطلاعات مورد نیاز خود با خبر شوند.

مدیرکل پست تهران تصریح کرد: در حین خدمت نیز تمام ملزومات مورد نیاز برای ارسال مرسوله در باجه‌های قبول شرکت پست تهیه شده و برای ارسال مرسولات، همراه داشتن مرسوله به تنهایی کفایت می‌کند.

ارسال بیش از ۱۱۳ میلیون مرسوله پستی در سال ۹۸ در تهران

مقصودی گفت: هر مرسوله پستی ثبتی، پس از پذیرش در باجه قبول با دریافت کدی ۲۴ رقمی هویت دار شده و روند ارسال آن بر تلفن همراه فرستنده پیامک می‌شود؛ پس از تحویل بسته نیز پیامک موفقیت آمیز بودن روند ارسال مرسوله ارسال می‌شود. همچنین در پرتال شرکت پست می‌توان تصویر و مشخصات فرد موزع را نیز مشاهده کرد.

او افزود: در صورتی که محتوای بسته پستی کسر، شکسته یا مفقود شود فرستنده می‌تواند با مراجعه به سایت شرکت ملی پست و درخواست شکایت، غرامت بسته پستی خود را دریافت کنند.

مدیرکل پست تهران ایرانیان را اولین موسسان پست و پیشتازان این عرصه معرفی کرد، شرکت پست را یکی از شرکت‌های با سابقه و با تجربه کشور معرفی کرد و بیان کرد: جنس خدمات رسانی پست، بین دستگاهی بوده و به نحوی با دیگر دستگاه‌ها مانند ثبت احوال ارتباط نزدیکی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار