مهمترین رویداد‌های دولت در شهریور ۹۸؛

از برگزاری همایش دستاورد‌های دولت تا گزارش ۱۰۰ اقدام وزارت کشور در دولت دوازدهم

در این بسته خبری مهمترین رویداد‌های خبری حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان را در شهریور ۹۸ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تشکیل جلسات برای رفع معایب انتخابات‌های گذشته، همایش دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی، اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهور درباره پوشش نامناسب برخی میهمانان یک مراسم، واکنش سخنگوی دولت به ماجرای استعفای رئیس سازمان هلال احمر،گزارش ۱۰۰ اقدام وزارت کشور در دولت دوازدهم، موافقت رهبر انقلاب با برداشت ۳۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای راه‌آهن زاهدان»،اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات بحران آب در خوزستان از مهمترین اخبار حوزه دولت در شهریور ۹۸ است.

حجت‌الاسلام روحانی، رئیس جمهور در ابتدای هفته دولت در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، در سخنانی درباره شخصیت حضرت امام«ره» بیان کرد که امام«ره»  از پیشتازی یک نهضت عظیم و بزرگ اسلامی ما را به انقلاب رساند و به عنوان معمار جمهوری اسلامی ایران مسیر و راه خدمت به مردم را به ما نشان داد.

ازبرگزاری همایش دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی تاگزارش ۱۰۰ اقدام وزارت کشور در دولت دوازدهم

یکی از اخبار مهم مربوط به هیئت دولت درباره سیل بوده است که در این رابطه هئیت دولت با تخصیص مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات ناشی از بحران آب در خوزستان و شور شدن آب رودخانه بهمنشیر موافقت کرد.

موافقت رهبر انقلاب با برداشت ۳۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای راه‌آهن زاهدان از اخبار مهم دیگری است که در این زمینه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ۲۶ شهریور در نخستین جلسه شورای توسعه سواحل مکران، از آن خبر داد.

ساعت کاری رئیس جمهور نیز از اخبار پربازدید این ماه بود که حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در در صفحه شخصی خود در توییتر گزارشی از ساعات کاری حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در طول یک هفته ارائه کرد.

انتصاب استانداران گیلان و قزوین نیز از اخبار جذاب دولت به شما می رود که هیئت وزیران آقایان «ارسلان زارع» و «هدایت‌الله جمالی‌پور» را به عنوان استانداران گیلان و قزوین تعیین کرد.

ازبرگزاری همایش دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی تاگزارش ۱۰۰ اقدام وزارت کشور در دولت دوازدهم

ششم شهریور سال گدشته بود که استعفای رئیس سازمان هلال احمر یکی از شایعات مطرح شده در این ماه بود که علی ربیعی سخنگوی دولت در واکنش به این استعفا بیان کرد نه هیچ استعفایی درباره رئیس سازمان هلال احمر به دولت داده نشده و من این شایعه را تکذیب می‌کنم.

همچنین حجت‌الاسلام روحانی، رئیس جمهور با استناد به اصول ۸۷ و ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به رای اعتماد روز سه شنبه ۱۲ شهریور ماه ۹۸ مجلس شورای اسلامی، طی حکمی محسن حاجی میرزایی را به سمت وزیر آموزش و پرورش منصوب کرد.

وزارت کشور با توجه به اینکه شش ماه تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس باقی مانده بود، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور در گردهمایی معتمدان گروه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سمن‌های مازندران در ساری بیان کرد که شورای نگهبان و سایر نهاد‌های مرتبط، زمینه حضور تمام سلایق را برای رقابتی کردن روند انتخابات فراهم کنند.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در اواسط  ماه  درباره اقدامات صورت گرفته برای اربعین حسین هم از لغو روادید در اربعین سال گذشته خبر داد و بیان کرد که برای تردد زائران حسینی در ایام اربعین انجام شده و از دهمین روز محرم روادید زائران لغو می‌شود.

از

 اواخر شهوریور سال گذشته، وزارت کشور ۱۰۰ اقدام کلیدی خود را در طول فعالیت دولت دوازدهم در بخش‌های سیاسی، انتخابات، تقسیمات کشوری، اجتماعی، زنان و خانواده، امنیتی و انتظامی، امور مرزی، امور اتباع و مهاجرین خارجی، شوراها، مدیریت شهری و روستایی، هماهنگی امور اقتصادی و توسعه پایدار، مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه و ثبت احوال همزمان با هفته دولت و در دومین سال آغاز به کار دولت دوازدهم توسط این وزارتخانه منتشر کرد.


بیشتربخوانید:تصویب ۵۸۵ طرح درآمدزای دهیاری‌های کشور/ ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سربازانی که مدرک دانشگاهی دارن مثلا مهندس برق و مکانیک و فوق لیسانس و نخبه هستن رو بفرستید تو صنعت تا جهش تولید داشته باشیم نه این که برن ارتش، سپاه و غیره تفنگ دست بگیرن اینجوری هم به نفع خودشونه هم به نفع کشور هم در جهت تحقق شعار سال که جهش تولید است میباشد
لز همین اعزام اردیبهشت شروع کنید در کاره خیر هاجت استخاره نیست
آخرین اخبار