راست و دروغ سیمپسون های پیشگو!

این روز‌ها ویدیویی درباره پیشگویی‌های سریال انیمیشن «سیمپسون‌ها» در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حتما شما هم در روز‌های اخیر و با توجه به شیوع کرونا از پیش بینی‌هایی که درباره شیوع این ویروس رخ داده، شنیده و خوانده اید. هر چند پیش از این دو نویسنده آمریکایی به نام‌های «دین کونتز» در کتاب «چشمان تاریکی» و «سیلویا براون» در کتاب «پایان روزها» درباره ویروس‌هایی مشابه کرونا در سال‌های ۱۹۸۱ و ۲۰۰۸ در کتاب هایشان مطالبی را نوشته اند، اما بیشترین پست‌ها درباره پیشگویی‌های عجیب مجموعه پویانمایی «سیمپسون‌ها» است. سریالی که از سال ۱۹۸۹ در حال پخش است و به تازگی در شبکه‌های اجتماعی درباره پیشگویی‌های این سریال بحث‌های زیادی مطرح شده و حتی برخی آن را به فراماسونر‌ها ربط می‌دهند. هر چند به دلیل طولانی بودن این سریال برخی از پیش بینی هایشان درست از آب درآمده، درست همان طوری که بسیاری از پیشگویی‌ها در نوشته‌های نویسنده‌های بزرگ مثل ژول ورن مدت‌ها بعد از نوشتن کتاب به حقیقت پیوسته است، اما درباره تعدادی از پیشگویی‌های این سریال پرطرفدار هم اغراق شده و اصلا پیشگویی در کار نبوده است به عنوان نمونه می‌توان به پیش بینی ویروس کرونا و رئیس جمهور شدن ترامپ اشاره کرد. امروز سعی داریم در کنار بررسی شایعه‌هایی که درباره برخی از پیش بینی‌ها صورت گرفته، به چند نمونه از پیش بینی‌های درست این سریال بپردازیم.

پیشگویی‌هایی که واقعیت ندارند

این سریال در این مدت طولانی که در حال پخش است، بار‌ها پیش آمده که آن چه زاییده تخیل نویسندگان سریال بوده، مشابهش در دنیای واقعی هم اتفاق افتاده است. شاید همین باعث شده هر موضوعی که درباره این سریال ادعا می‌شود، بسیاری آن را باور کنند در حالی که به هیچ عنوان واقعیت ندارد.


راست و دروغ سیمپسون های پیشگو!پیش‌بینی شیوع کرونا
در بسیاری از صفحات، کانال‌ها و ... ادعا شده که سریال «سیمپسون‌ها» شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی کرده، اما این ادعا نادرست است. آن چه بسیاری از آن به عنوان پیش‌بینی کرونا یاد می‌کنند، بخشی از قسمت ۲۱ فصل چهارم این سریال است که در سال ۱۹۹۳ پخش شد. در این اپیزود هومر (پدر خانواده) یک دستگاه آب میوه‌گیری سفارش می‌دهد. یک نفر از کارگران خط تولید کارخانه در شهر اوساکای ژاپن آنفلوآنزا دارد و با سرفه در جعبه‌ها باعث می‌شود ویروس «آنفلوآنزای اوساکا» به شهر اسپرینگ‌فیلد برسد و بسیاری را مبتلا کند. پس این ویروس در سریال نه از چین که از ژاپن آمده است. همچنین این ویروس نه یک ویروس ناشناخته، بلکه آنفلوآنزاست که باعث مرگ کسی هم نمی‌شود. البته در تصاویری از این سریال، دستکاری‌هایی صورت گرفته و نام ویروس کرونا به آن اضافه شده که در نسخه اصلی سریال وجود ندارد.


ریاست‌جمهوری ترامپ
پیش از این بار‌ها ادعا شده در سریال سیمپسون‌ها فردی که شبیه ترامپ است، به ریاست‌جمهوری می‌رسد. تصاویری که به عنوان سند پیشگویی منتشر می‌شود، در واقع ویدئو‌هایی هستند که سازندگان سریال به عنوان ویدئو‌های اینترنتی در هجو دونالد ترامپ در حاشیه سریال می‌سازند. به عنوان مثال، پایین آمدن ترامپ از پله‌برقی برای اعلام نامزدی‌اش در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶، دستمایه یکی از همین ویدئو‌های کوتاه اینترنتی شد که در ۷ ژوییه ۲۰۱۵ یعنی ۲۰ روز بعد از واقعه اصلی منتشر شده است. این در خصوص تصویر معروف ترامپ، ملک سلمان و عبدالفتاح سیسی که دست بر گوی درخشان گذاشته‌اند هم صدق می‌کند.

هرچند در سال ۲۰۰۰ در قالب یک شوخی به رئیس جمهور شدن ترامپ اشاره‌ای گذرا می‌شود. در این خصوص باید به این موضوع توجه داشت که در سال ۲۰۰۰، دونالد ترامپ برای اولین بار تلاش کرد برای نخستین‌بار بخت خود را در ریاست جمهوری بیازماید. دنیل گرینی نویسنده این اپیزود در سایت هالیوود ریپورتر گفت که قصدش هشداری به آمریکا درباره ترامپ بوده است البته ۱۶سال بعد این اتفاق روی می‌دهد.


مرگ ترامپ

ادعای پیش‌بینی مرگ دونالد ترامپ در این سریال هم به کلی نادرست است. تصویری هم که در شبکه‌های اجتماعی ترامپ را در تابوت نشان می‌دهد، ساختگی است و ارتباطی با مجموعه تلویزیونی سیمپسون‌ها ندارد. طبق تحقیقات سایت درستی‌سنجی «اسنوپس»، این تصویر ظاهرا نخستین بار در ۴chan.org که یک فروم گفت‌و‌گوست، منتشر شده است.

پیشگویی‌های واقعی سریال

پویانمایی سیمپسون‌ها پیش‌بینی و پیشگویی‌هایی در عمر سی و یک ساله خود درباره آینده دارد که برخی از آن‌ها به شهرت بیشتر این سریال کمک کرده است، پیش‌بینی‌هایی در حوزه‌های سرگرمی، فناوری و نتیجه بازی‌های ورزشی. در ادامه به تعدادی از مشهورترین پیش بینی‌های این سریال اشاره می‌کنیم.


فساد فیفا، پیش‌بینی مصدومیت نیمار - فصل ۲۵ قسمت ۱۶

در قسمت ۱۶ فصل بیست‌وپنجم که سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد، در پی یک اتفاق از هومر خواسته می‌شود در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل داوری کند. از طرف دیگر فدراسیون جهانی فیفا که به نظر می‌رسد بسیار فاسد شده، به هومر پیشنهاد رشوه می‌دهد تا در نتایج بازی‌ها تغییراتی را ایجاد کند، اما این پیشنهاد را هومر قبول نمی‌کند. جالب این که در سال بعد یعنی سال ۲۰۱۵، رسوایی نهاد‌های خاصی در فیفا که درگیر رشوه، کلاهبرداری و پولشویی بوده‌اند، یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌ها در زمینه ورزش شد. البته باید اضافه کنیم که این سریال مصدوم شدن نیمار و پیروزی آلمان دربرابر برزیل را هم درست پیش‌بینی کرده بود که در مسابقات جام جهانی شاهد هر دو اتفاق بودیم.


خرید «فاکس» توسط والت دیزنی - فصل ۱۰ قسمت ۵

در بخشی از قسمت پنجم فصل دهم این پویانمایی می‌بینیم که در آن «فاکس قرن بیستم» به‌عنوان یکی از بخش‌های والت دیزنی معرفی شده که در آن زمان همه فکر می‌کردند یک شوخی با شرکت اصلی خانواده سیمپسون هاست، اما کمتر از ۲۰ سال بعد این اتفاق رخ داد. به اعتقاد بسیاری از طرفداران، این پیش‌بینی شاید بزرگ‌ترین پیش‌بینی پویانمایی سیمپسون‌ها بوده است.


برنده جایزه نوبل - فصل ۲۲ قسمت اول

در سال ۲۰۱۶ پروفسور بنت هولمستروم از دانشگاه MIT، جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که دقیقا شش سال قبل در قسمت اول فصل بیست و دوم پویانمایی سیمپسون‌ها، بر سر دریافت جایزه نوبل اقتصاد توسط این دانشمند شرط‌بندی شده بود. در این قسمت مشاهده می‌کنید که اسامی افرادی را که تصور می‌کردند جایزه نوبل به آن‌ها اهدا خواهد شد، نوشته بودند که نام پروفسور بنت هولمستروم هم دیده می‌شود.


ساعت‌های هوشمند - فصل۶، قسمت ۱۹
در قسمتی از سریال که در سال ۱۹۹۵ پخش شد، لیسا ازدواج کرده است و نامزد او ساعتی دارد که می‌تواند از طریق آن با دیگران ارتباط برقرار کند. ساعت‌های هوشمند امروزی تشابه زیادی با آن چیزی دارند که تصویرگران سیمپسونز در آن زمان به نمایش گذاشتند.


دستگاه تغییر دهنده رای - فصل ۲۰، قسمت ۴

در قسمتی که مربوط به سال ۲۰۰۸ می‌شود، هومر هنگام رای دادن، با دستگاهی مواجه می‌شود که رای او را عوض می‌کند. بعد‌ها و در سال ۲۰۱۲ در حوزه انتخابی پنسیلوانیا، یک دستگاه رای گیری به خاطر این که رای‌های باراک اوباما را به نام میت رامنی ثبت می‌کرد، از رده خارج شد.

 

سیمپسون‌ها در اسپرینگ فیلد

کارتون «سیمپسون ها» بلندترین مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که از ۱۷ دسامبر ۱۹۸۹ تا امروز شاهد ساخت ۳۰ فصل، یک اقتباس سینمایی و ساخت ۶۶۲ قسمت از این اثر هنری بوده‌ایم. همچنین بد نیست بدانید این پویانمایی سریالی بسیار محبوب برای فصل‌های ۳۱ و ۳۲ نیز تمدید شده. سیمپسون‌ها خانواده‌ای هستند که در یک شهر خیالی به نام «اسپرینگ‌فیلد» زندگی می‌کنند. پدر خانواده، هومر به عنوان نگهبان امنیتی در نیروگاه برق اتمی اسپرینگ فیلد کار می‌کند. موقعیتی که در تضاد با بی‌دقتی و رفتار‌های احمقانه اوست. او با مارج سیمپسون ازدواج کرده‌است. مارج زن خانه‌دار کلیشه‌ای و یک مادر است. آن‌ها دارای سه فرزند هستند: «بارت» یک دردسر ساز ۱۰ ساله، «لیسا» یک کودک هفت ساله باهوش و پر جنب و جوش و «مگی» که به ندرت حرف می‌زند، اما با مکیدن یک پستانک ارتباط برقرار می‌کند. این پویانمایی حدود ۳۱ سال است که پخش می‌شود پس غیرعادی نیست که بعضی از حوادث داخل آن، به طور اتفاقی در دنیای واقعی نیز عملی شوند. اما نکته جالب این جاست که برخی از داستان‌های آن، به طور کامل به حوادث ویژه جهان واقعی شباهت دارند؛ تا این حد که می‌توان ادعا کرد در این پویانمایی، اتفاق افتادن بسیاری از حوادث مهم در آینده جهان پیش‌بینی شده است.

دانستنی های جالب ، مفید و عجیب از سراسر دنیا در سرویس وبگردی

شکلات کرونایی هم به بازار آمد! + عکس

بهترین جایگزین طبیعی برای بوتاکس صورت

میوه عجیبی که تا حالا ندیدید + تصاویر

چگونه بیسکویت مخصوص گیاهخواران درست کنیم؟

راست و دروغ سیمپسون های پیشگو!

خاوریار بادمجان؛ غذای گیاهی و پرفیبر برای استفاده بیشتر از سبزیجات

طرز تهیه‌ مکدوس؛ ترشی پرطرفدار

چنگمال، میان وعده خوشمزه کرمانی

طرز تهیه سس سوپریم یکی از سس‌های اصیل و سنتی فرانسه

چه کسی ویروس کرونا را ساخته! آمریکا، اسرائیل یا چین؟

قفل دلار‌های سعودی بر دهان خوانندگان لس انجلسی/ ۳ واژه‌ای که از ترس بن سلمان در حنجره وطن فروشان حبس شد

حیات وحش استرالیا + تصاویر

۵ پیشنهاد دلهره آور برای کسانی که عاشق فیلم‌های ترسناک هستند

محاکمه عروس به اتهام قتل مادر شوهر

۳۰ قانون طلایی برای خرید از سوپرمارکت و بقالی

مو فر فری‌ها بخوانند!

برای انتخاب هدیه ایده‌آل برای عید به این نکات توجه کنید

شکار «جادوگران خیابانی» مشهد با حلقه‌های آهنین!

بن سلمان و حرکت آخر در ماجراجویی پرریسک برای تصاحب تخت و تاج

۵ اقدام ساده برای افزایش کیفیت خواب شبانه

دو زبانه بودن روند این بیماری را به خطر می اندازد

طرز تهیه تافی شکلاتی خوشمزه

شوخی کاربران با پیش‌بینی ناسا از احتمال برخورد یک شهاب سنگ به زمین/دیگه دستاتونو نشورید!

ایونکا ترامپ اولین رئیس‌جمهور زن آمریکا می‌شود؟

وقتی ایی-کلاس مرسدس بنز تبدیل به وانت می‌شود! +تصاویر

بهترین روش‌ برای رشد ابرو‌ها!

از طرز تهیه دلمه قارچ با مرغ تا شیر برنج خوشمزه برای عصرانه

چه عواملی باعث کمبود آهن می‌شوند و چطور جلوی کم خونی را بگیریم؟

طرز تهیه غذای محلی شهر قم

۸ عادت اشتباه در خانم‌ها که سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد

خانه تکانی ولیعهد در کاخ سلمان

گشتی درون آشپزخانه یانگوم در روز‌های تعطیل کرونایی + تصاویر

آموزش آشپزی؛ از خورش خوشمزه برگه زردآلو تا ته چین کباب کوبیده + طرز تهیه

طرز پاک کردن میگو و پخت آن

هنگام خانه تکانی چگونه از «شوینده» استفاده کنیم؟

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۴:۲۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
یعنی پیشگویی ها همه دروغه؟
United States of America
محسن
۲۱:۱۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام. اینا پیشگویی نیست اینا کارایی که میخوان تو چند سال بعد تو جهان انجام بدن قبلش تو فیلم‌ها وانیمیشن میسازن و بعد فکر می‌کنید که پیشگویی کردن. همش کاره فراماسونهاست
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۲:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
تو یه سریال 30 فصلی معلومه از بین اون همه قسمت و اون همه پیش بینی یه تعدادی درست در میاد...بعضیا رو کلا میشه ساخت...مثلا ترامپو ترور کنن بگن اره سیمپسون ها پیش بینی کرد...خنده داره...تازه یه تیکه هایی تو نسخه اصلی کلا نیست مثلا جایی که لیزا رییس جمهور شده اصلن حرفی از ترامپ نمیزنه ولی بعد تو دوبله اش اضاف کردن
Iran (Islamic Republic of)
۶
۰۰:۴۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
واقعا داریم تو چه دنیایی زندگی میکنیم؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
تا کی خرافات؟!!
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۴:۰۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
همین طوری رو هوا یه چیزی می گویند تا شانسی درست دربیادواگرنشد ازمسولیتش شانه خالی کرده وبه گردن دیگری بندازند
Canada
علی
۱۴:۰۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
اینجوری تبلیغ میکنن برای نفوذ فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
قبلا که گزارش دادین همش درسته الان نظر عوض شد؟
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۲:۳۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۴:۰۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
ولمون کن ماست مالی نکن. اون صحنه عکس ترامپ و پادشاه عربستان بر روی گوی سفید دقیقا ماله 2000 هست. پیش بینی مرگ کوبی برایان چی؟ برادر این کارتون راست و غلط رو باهم مخلوط کرده. کتاب چشمان تاریکی رو چی میگی؟ حتی تاریخ دقیق شیوع کرونا 30 سپتمبر رو هم گفته.
Iran (Islamic Republic of)
بیسواد
۱۱:۱۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
بابا خودشون برنامه میریزند بعد طراحی میکنند بعد هر کدوم از برنامه هاشونو که تونستند عملیاتی کنند میگن دیدید پیش بینی ما درست از آب در اومد . پیش بینی کیلو چنده ؟ ثروت دارند با اون برنامه ریزی میکنند درست شد میگن ما پیش بینی کردیم نشد هم که کسی خفتشون نمیکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
دقیقا همینه...استکبار و استعمار برای رسیدن به هدفش برا 50 سال بعد هم برنامه ریزی میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
تو این کارتون پیشبینی شده که صیادان یک ماهی سه چشم پیدا میکنن.
شما داری با این حرفت میگی که اون ها ماهی سه چشم رو پدید اوردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
خداییش به این خرافات اعتقاد دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
خدا بخیر بگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
#شیشتقلالی نیستم
۰۹:۴۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
ای کاش پیش بینی میکردند که پرسپولیس تا کی قراره قهرمان بشه
دیگه پولی نداریم شیرینی بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
ههههه
آخرین اخبار