چگونه حرمت پدر فرزندانمان را حفظ کنیم؟

صفحه اینستاگرامی ریحانه منتسب به دفتر مقام معظم رهبری، توصیه‌هایی از ایشان را در ارتباط با حفظ حرمت مرد منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه اینستاگرامی ریحانه منتسب به دفتر مقام معظم رهبری که در حوزه زن‌خانواده و سبک زندگی از نظر رهبر انقلاب فعالیت داشته و توصیه‌ها و سخنان ایشان را در مناسبت‌ها و شرایط‌های گوناگون در قالب تصاویر و ویدیوها منتشر کرده و به سمع و نظر مردم می‌رساند به تازگی به مناسبت میلاد مبارک امام علی (ع) و روز پدر، پستی را با عنوان "چگونه حرمت و عزت قهرمان فرزندانمان را حفظ کنیم؟" منتشر کرده و نوشت:"

پدرها قهرمان همیشگی خانه ها
چگونه حرمت و عزت قهرمان فرزندانمان را حفظ کنیم؟

رهبر انقلاب در بیاناتی، تاثیر رفتار والدین بر فرزندانشان را اینگونه گوشزد میکنند:
«رفتارهاى خود را در داخل خانواده، خردمندانه تنظیم كنید. رفتار خردمندانه به مهربانى و حضور در خانه و داشتن صمیمیت و رسیدگى است، نه به بی‌اعتنایى و اخم و تَخم. كارى كنید كه با این نهال‌هاى تازه‌اى كه دور و برِ شما قد میكشند و پیش می‌آیند یک تنه‌ی عظیم را تشكیل دهید و جوان شما احساس كند پشتگرمى دارد.» ۸۰/۷/۲۷

ما در این یادداشت چند پیشنهاد مختصر و مفید برای خانم ها داریم که به وسیله آن ها بتوانیم مقام و منزلت مرد خانه را حفظ و به آن اعتبار بیشتری ببخشیم:

احترام در عمل و حتی در تن صدا
احترام گذاشتن در خانواده کاری دو طرفه است. وقتی خانم خانه احترام را در واقعیت زندگی همراه با مهربانی نسبت به مرد پیاده کند، بچه‌ها به طور طبیعی و به دور از تصنع یاد می‌گیرند که نحوه برخورد صحیح با بزرگتر از خود و مهم تر از همه احترام به پدر چگونه باید باشد. حتی میزان بلندی صدا و لحن خانم هنگام صحبت با مرد خانه می تواند پیغام محبت و احترام را به بچه ها مخابره کند.

دیدن زحمات مرد خانه
بچه‌ها باید بدانند که امکاناتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، حتی همین نان ساده سر سفره، نتیجه زحمت پدر است. سعی کنید برای خرید‌های کوچک و بزرگ تشکر کنید و انرژی که پس تهیه این جنس هزینه شده است را ببینید.

پدر، همیشه قهرمان خانه
قهرمان داستان‌ها همیشه قهرمان هستند. شما هم این اصل را در زندگی پیاده کنید. همه جا بعد مثبت شخصیت همسر‌تان را در نظر بگیرید، چه در حضور او و چه در غیابش او را به نیکی معرفی کنید.

تعیین مرزها
مرزهای احترام، شوخی و توضیح خواستن پدر خانواده باید مشخص شود. با این روش بچه‌ها دچار سردرگمی‌ نخواهند شد که چطور تا دقایقی پیش همراه با پدر بازی می‌کردند اما حالا باید درباره بعضی کارهای شخصی خودشان به پدر، در کمال ادب و آرامش توضیح دهند.

محدودیت‌ ها طبیعی اند
طبیعی است که در زندگی‌ها کمبودهایی باشد اما باید به عنوان مادر شرایط را توضیح دهیم و نگذاریم این کمبودها از سوی پدر خانواده دیده شود؛ وقتی که او همه تلاشش را کرده است و حالا بعضی چیزها فراهم نیست.

احترام به پدر، مسیر رشد فرزند
شما با این برنامه ریزی بلند مدت فقط برای فرزند خود نقشه تربیتی طراحی نکرده‌اید، بلکه شما با محبت خود فرزندان‌تان را با ولایت پذیری آشنا کرده‌اید تا در بزرگسالی مفهوم ولایت خداوند و اهل بیت (ع) برای‌شان ملموس باشد."

ا


بیشتر بخوانید: ویدیویی زیبا از برخورد دوستانه شهید سلیمانی با فرزند شهید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.