در تلاشیم بیماری کرونا را تا یک هفته دیگر به زانو درآوریم

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در گیلان گفت: امیدواریم با رفع کمبود کالا‌های بهداشتی، بیماری کرونا را تا یک هفته دیگر کنترل می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، دکتر محمد حسین قربانی، نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در گیلان امروز گفت: با رفع ۸۵ درصد کمبود‌های درمانی و اقلام بهداشتی در گیلان برای مقابله با کرونا، در صورت همکاری مسئولان، خیران و مردم، این ویروس را طی هفته آینده، به زانو درمی آوریم.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز درمانی گیلان مراجعه کرده‌اند، افزود: از این تعداد، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مرخص شدند، حدود هزار و ۸۹۳ نفر بستری هستند و کمتر از ۱۰ درصد این افراد به کرونا مبتلا هستند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در گیلان با اشاره به اینکه آمار مبتلایان کرونا در گیلان همان آمار رسمی وزارت بهداشت است، گفت: در جلسه شورای اسلامی شهر رشت، تعداد جان باختگان گیلانی در۲۰ روز اخیر را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام شد و این به معناست که علت مرگ همه فوتی‌ها، ابتلا به کرونا نبود، بلکه این افراد بر اثر ابتلا آنفولانزا، شبه آنفولانزا و دیگر بیماری‌های زمینه‌ای فوت کردند.

دکتر محمد حسین قربانی با ابراز رضایتمندی از همکاری گیلانیان در کاهش شیوع کرونا در استان، افزود: با تمام حساسیت‌های به وجود آمده، مردم گیلان هر روز نکات بهداشتی را نسبت به روز‌های گذشته بیشتر رعایت می‌کنند که باید ادامه داشته باشد.

او با اشاره به دست به کار شدن گیلانیان برای کنترل این ویروس خطرناک در استان، گفت: جمعی از مردم به ویژه جوانان با حضور در میدان گیل رشت به صورت خود جوش از مردم قرنطینه خانگی را درخواست می‌کنند و همچنین با حضور در ورودی استان با کلامی نرم تلاش می‌کنند تا از تعداد مسافران ورودی به استان کم کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در گیلان، با تأکید بر اینکه تنها راه قطع حلقه ویروس کرونا، بیرون نیامدن افراد از خانه و تبدیل هر خانه به یک مرکز درمانی است، افزود: باید افراد بیمار شبه آنفولانزا یا با نشانه‌های اولیه کرونا در منزل بمانند و در همان جا درمان شوند.

دکتر محمدحسین قربانی از سرویس دهی بیشتر کادر درمانی در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با راه اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی سیار در محوطه بیمارستان رازی رشت، از امروز بیماران در این بیمارستان صحرایی پذیرش می‌شود.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع کمبود‌های کادر درمان در گیلان طی روز‌های آینده گفت: تا حدود بسیار زیادی برخی کمبود‌ها در مراکز درمانی نظیر ماسک، دستکش و یا لباس حفاظتی کادر درمانی تأمین شده و می‌توان گفت نیاز استان حداقل تا ۲ روز آینده تأمین است.

دکتر محمدحسین قربانی با اشاره به ورود حدود ۲۰ هزار قرص تامی‌فلو به استان و قرار گرفتن در شبکه توزیع استان، افزود: کمبود تجهیزات و کادر درمانی در کشور و به تبع آن در گیلان وجود دارد و این مسئله را بار‌ها فریاد کشیده‌ام، اما قاطعانه می‌توان گفت ۸۵ درصد کمبود‌ها در تجهیزات و کادر درمان گیلان برای مقابله با کرونا مرتفع شده است و در یکی دو روز آینده هیچ کمبودی در زمینه ماسک و دستکش نخواهیم داشت.

او در پاسخ به اینکه برخی از کادر‌های درمانی ازجمله پرستاران برای حضور مستمر در مراکز درمانی با کمبود تجهیزات حفاظتی روبرو هستند، تصریح کرد: به هر پرستار در مراکز مراقبتی برای یک شیفت یک لباس اختصاص می‌یابد و اگر وارد شیفت بعدی شود حتماً باید از لباس حفاظتی جدید استفاده کند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
باسلام.
چطور ممکنه تا یک هفته دیگه مهار بشه.