ماهی قرمز عید را از کجا بخریم؟

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: ماهی قرمز را حتما از مراکز مجاز دارای مجوز فروش موقت ماهی زینتی تهیه کنید.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،با بیان اینکه نوروز، یکی از زیباترین و ماندگارترین آیین ایرانی است که ایرانیان سراسر جهان این رسم سالانه را برگزار می‌کنند، گفت: ماهی قرمز را حتما از مراکز مجاز دارای مجوز فروش موقت ماهی زینتی تهیه کنند.

او ادامه داد: مردم از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردان خودداری کنند، زیرا از نظر بهداشتی مطلوب نبوده و همچنین به دلیل نگهداری ماهی در شرایط بد، این ماهی‌ها دارای عمر کوتاهی هستند.

اسدی با اشاره به اینکه بهترین دمای نگهداری ماهی قرمز ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است و در دمای بالاتر از ۲۵ درجه آسیب پذیر هستند، افزود: در نگهداری ماهیان قرمز سطح آب دارای اهمیت بیشتری نسبت به حجم بوده، چون سطح بیشتر موجب افزایش میزان اکسیژن محلول در آب می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: حداقل آب مورد نیاز برای هر قطعه ماهی یک تا دو لیتر است همچنین آب مورد استفاده باید بهداشتی بوده و حتماً کلرزدایی شود یا جهت تعادل گاز‌ها و خروج کلر و هم دما شدن با محیط قبل از مصرف حداقل به مدت ۲۴ ساعت در ظرفی دهان گشاد نگهداری شود.

اسدی در پایان با تاکید بر اینکه هنگام خرید ماهی جهت حفظ بهداشت و سلامت خود و خانواده باید ماهی را از مراکز معتبر و مجاز خریداری کرد افزود:ماهی باید دارای ظاهری سالم، تحرک مناسب و شنای متعادل باشد و در صورتی که ماهی‌ها به طور جداگانه خریداری می‌شوند ماهی جدید باید حداقل به مدت دو هفته جدا نگهداری و سپس به مخزن نگهداری اصلی منتقل شود و از رها سازی آن‌ها در رودخانه‌ها و آب‌های جاری خودداری شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار