مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

کشاورزان برای پایش مزارع گندم اقدام کنند

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به شرایط مساعد جوی و شروع رشد رویشی مزارع غلات کشاورزان برای پایش مزارع گندم اقدام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به شرایط مساعد جوی و شروع رشد رویشی مزارع غلات کشاورزان برای پایش مزارع گندم از نظر ریزش آفت سن مادر اقدام کنند.
بنیادی افزود: کشاورزان به محض مشاهده سن گندم در تراکم مناسب با همفکری و مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی برای کنترل و مبارزه شیمیایی به موقع اقدام کنند.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر در روند خرید تضمینی محصولات کشاورزی گندم، کلزا خصوصیات کیفی محصول، رعایت نکات فنی در مراحل مختلف داشت گندم و کلزا اعم از مبارزه به موقع با آفت سن گندم، آفت شته مومی کلزا، تغذیه مناسب و بهینه و بموقع مزارع، همچنین کنترل و مبارزه به موقع با علف‌های هرز با مشورت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مورد تاکید و توجه است.

به گفته او، امسال بیش از ۱۵۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر گندم، حدود ۳۵ هزار هکتار به کشت جو و ۵۷۸۰ هکتار به زیر کشت کلزا رفته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.