بی توجهی به رعایت دستور پیشگیری از کرونا در پمپ بنزین های تربت جام

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در روز‌های اخیر اعلام کرد، سوخت‌گیری توسط کارکنان جایگاه‌های سوخت در کل کشور الزامی شد "، اما این مصوبه در اغلب جایگاه‌های عرضه سوخت از سوی مردم و جایگاه داران تربت جام رعایت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در پی ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با صدور اطلاعیه‌ای در روز‌های اخیر اعلام کرد "سوخت‌گیری توسط کارکنان جایگاه‌های سوخت در کل کشور الزامی شد.

در متن این اطلاعیه آمده بود: "پیرو اطلاعیه وزارت بهداشت درباره همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ضروری است فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه سوخت در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت، توسط کارکنان جایگاه‌ها انجام و دستکش یکبار مصرف برای استفاده عموم در دسترس قرار گرفته شود و تاکید می‌شود فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه بدون دستکش یکبار مصرف انجام نشود.
 
این اطلاعیه، جایگاه داران را مکلف کرده است باید تمامی نازل‌ها، صفحه کلید دیسپنسرها، سرویس بهداشتی به طور مستمر با مواد ضدعفونی کننده مناسب نظافت شود.
 
این اطلاعیه تا اطلاع ثانوی در تمامی جایگاه‌های کشور لازم الاجرا است، اما در تربت جام گزارش میدانی از تعدادی از جایگاه‌های عرضه سوخت سطح شهر نشان می‌دهد این الزام، در اغلب جایگاه‌ها سوخت بنزین و گاز رعایت نمی‌شود و مردم هم رعایت نمی‌کنند، در جایگاه های این شهر در صورت تقاضای راننده، اپراتور اقدام به سوخت‌گیری می‌کند و در غیر این صورت،راننده همچون قبل شخصا اقدام به سوخت‌گیری می‌کنند.در عین حال وسایلی مانند دستکش نیز برای استفاده راننده ها از نازل سوخت نیست. جایگاه داران کمبود این امکانات و بهای بالای دستکش  را دلیل ای وضعیت می دانند.

محمدرضا شاهرخ جایگاه دار تربت جام گفت: با اینکه بخشنامه آمده است که مردم سوخت گیری نکنند، اما متاسفانه خودشان از خودروی شخصی پایین و سوختگیری را انجام می دهند.

او ادامه داد: از مسئولین تقاضا داریم  در بحث تامین اقلام بهداشتی همکاری کنند  هم اکنون ماسک و دستکش یک بار مصرف در شهرستان نایاب شده است و  اگر هم پیدا شود با قیمت‌هایی خیلی بالا در دسترس خواهد بود. همچنین قیمت بالای دستکش یک بار مصرف باعث شده است نتوانستیم به میزان نیاز در اختیار رانندگان خودروهای مراجعه کننده به جایگاه ها بگذاریم.

این جایگاه دار گفت: متصدیان جایگاه‌ها باید هر ۲ ساعت ماسک بهداشتی خودشان رو تعویض کنند، ولی متاسفانه به دلیل نبود ماسک در تربت جام این عمل انجام پذیر نیست.

حمید جاقوری یکی دیگر از جایگاه داران تربت جام هم از کمبود امکانات بهداشتی گله‌مند است و گفت: از مسئولان خواهش می کنیم  امکانات لازم را در اختیار جایگاه داران قرار دهند، چون متصدیان جایگاه بیشترین خطر را در مقابل ویروس کرونا دارند.
 
انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.