معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از فعالیت ۱۲۰ سمن به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سهام حردانی معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، ۱۲۰ سمن جوان استان فعالیت خود را در زمینه پیشگیری و کنترل این ویروس با اقدامات آموزشی و حمایتی آغاز کردند.

او اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد جوان استان همگام و همراه با تمامی نهاد‌ها و ارگان‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا اقدامات اثربخشی را انجام داده‌اند که افزایش آگاهی مردم در زمینه این بیماری، کاهش سطح نگرانی در جامعه و تهیه اقلام بهداشتی از مهم‌ترین اهداف و اقدامات این سازمان‌ها است.

حردانی با بیان اینکه برخی از سازمان‌های مردم نهاد استان اقدام به تشکیل کمپین پیشگیری از بیماری کرونا کردند که با هدف افزایش آگاهی جامعه کوشا هستند، بیان داشت: سازمان‌های مردم نهاد با ساخت کلیپ و فیلم‌های مختلف برای آگاهی بخشی بیشتر آحاد جامعه نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از این بیماری دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: به منظور کمک به کاهش شیوع بیماری کرونا و آگاهی بخشی بیشتر مردم، سازمان‌های مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به صورت گسترده وارد مبارزه با این بیماری شدند.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اینکه جوانان عضو این سازمان‌ها در تولید ماسک و توزیع آن نیز در نواحی کمتر برخوردار فعالیت بسزایی دارند که این امر مورد استقبال اقشار مختلف مردم نیز قرار گرفته است، تصریح کرد: هرچه اقلام بهداشتی مانند ماسک در جامعه بیشتر شود بار روانی آن در جامعه کمتر خواهد شد از این رو تامین مایحتاج خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های نیازمند از اهداف سمن‌ها است.

سهام حردانی اذعان داشت: در زمینه اطلاع رسانی با اقداماتی مانند تشکیل کمپین‌ها و همچنین استفاده از رسانه، بخش قابل توجهی از جامعه در جهت آگاهی بخشی نسبت به بیماری کرونا زیرپوشش قرار گرفته است.

او دور شدن مردم از استرس‌های نابجا و بی مورد در این روز‌های بحرانی را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: امیدواریم که با کمک و مساعدت همه ارگان ها، نهاد‌ها به زودی شاهد کنترل و ریشه کنی ویروس کرونا در کشور و استان خوزستان باشیم و در این زمینه نیز اقشار مختلف مردم باید توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و به آن عمل کنند.

تاکنون ۸ هزار و ۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین ۲۷۳۱ نفر بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.