خطر کرونا جدی است

استاندار کرمانشاه گفت : خطر جدی است، ما در معرض یک بمباران قرار گرفته‌ایم برای در امان ماندن از بمباران کرونا باید در پناهگاه امن خانه‌مان بمانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت : ما در معرض یک بمباران قرار گرفته‌ایم، همانطور که در زمان جنگ مردم شهر‌ها به محض شنیدن آژیر خطر به پناهگاه‌ها در زیرزمین می‌رفتند، امروز هم برای در امان ماندن از بمباران کرونا باید در پناهگاه امن خانه‌مان بمانیم.

او گفت : کرونا را کنترل و شکست خواهیم داد، اما تحقق این موضوع به مشارکت مردم بستگی دارد.

بازوند به مردم اطمینان داد که در اجرای مصوبه‌های ستاد و دستورالعمل‌ها به صورت جدی و دقیق عمل می‌کنیم و افزود: در ورودی‌های شهر محدودیت‌های سختی را ایجاد خواهیم کرد.

او با بیان اینکه امکان برگزاری مراسم‌های جمعه غریبان و آخرسال در کرمانشاه وجود ندارد، افزود: به هیچ وجه پذیرای میهمانان نوروزی نیستیم، چادر‌های مسافرتی جمع‌آوری می‌شود، تمامی اماکن تاریخی و دیدنی استان تعطیل است و مهمانسرایی نیز برای پذیرش، آماده نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص صحت آمار منتشر شده از سوی دانشگاه در ارتباط با مبتلایان و فوتی‌های بیماری ویروس کرونا استان، افزود: آمار‌های اعلام شده از سوی ما توسط وزارت بهداشت گزارش می‌شود.

محمودرضا مرادی آمار‌های اعلام شده را مربوط به بیمارانی دانست که بستری و تست کرونا از آن‌ها گرفته می‌شود و افزود: مسلما آمار در جامعه بیشتر از این‌ها است، چون از بیماران سرپایی تست گرفته نمی‌شود، بالاخره برخی از تست‌ها منفی کاذب دارند درصدی ممکن است مثبت باشند.

او افزود: بعضی از بیماران عکس سینه و سی. تی. اسکن مشکوک به کرونا دارند، ولی تست آن منفی می‌شود.

مرادی افزود: ۱۰۰ درصد آمار اعلامی از سوی دانشگاه صحت دارد، ولی در مورد بیماران بستری است آماری در ارتباط با بیماران سرپایی و یا کسانی که مراجعه نکرده‌اند، نداریم.

او گفت: دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند کرونا ویروس را ریشه‌کن کند، نیازمند کمک مردم و سایر دستگاه‌ها هستیم تا ان‌شاءالله کرونا را با هم شکست دهیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار