فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ویروس کرونا کشور و دنیا را درگیر کرده است و نیاز به جهاد همگانی دارد و شاید این جهاد پیچیده‌تر از جهاد در صحنه نبرد سخت باشد.

فعالیت های سپاه کرمان برای جلوگیری از کروناسرتییپ دوم پاسدار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  با بیان اینکه فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک مثلث از مکتبی، انقلابی و مردمی بودن است، گفت: مردم برای ما خط قرمز ما هستند و انقلاب اسلامی با مردم تعریف می‌شود و سپاه هم به این ساخته شده که سد برای مردم، انقلاب، ارزش‌ها و ولایت شود.

سرتیپ پاسدار معروفی با اشاره به اینکه هر کجا که مردم نجیب نیاز داشته باشند سد برای آن‌ها می‌شویم و در زمان‌های مختلف برای آن‌ها خدمت می‌کنیم، افزود: امروز ویروس کرونا است که کشور و دنیا را درگیر کرده است و نیاز به جهاد همگانی دارد و شاید این جهاد پیچیده‌تر از جهاد در صحنه نبرد سخت باشد.

او با بیان اینکه ما، مردم و مسئولان همه باید با هم در این حوزه کمک کنیم، بیان داشت: سپاه پاسداران ۷ کار را با هماهنگی مسئولان شروع کردیم.

سرتیپ پاسدار معروفی به راه اندازی قرارگاه شفا سپاه در مرکزیت استان ها، عضویت در قرارگاه زیستی که جانشین قرارگاه زیستی سپاه و در استان فعال شده است، پرداخت و گفت: کار‌هایی که عملی شده است راه اندازی کارگاه هاست که در شهر کرمان با همکاری ناحیه حضرت رسول (ص)، ناحیه حضرت امیرالمومنین (ع)، بسیج دانشجویی و مردم با هماهنگی اداره صمت و سیستم علوم پزشکی و نظارت تخصصی سیستم بهداشت ۴ کارگاه با ۱۹۰ چرخ خیاطی را فعالیت می‌کنند که پیش بینی می‌کنیم روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک تولید کنیم و در اختیار سیر واگذاری سیستم علوم پزشکی قرار می‌دهیم و نحوه واگذاری و تخصصی به عهده آن هاست.

او افزود: اعلام آمادگی می‌کنیم که در سراسر استان کارگاه‌های شهرستانی را در صورت نیاز فعال کنیم و کمک کنیم برای اینکه بیماری شیوعش به سمت این است که یک بار همه گیر می‌شود و ما باید آمادگی داشته باشیم که بازدارندگیمون جلو برود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان کار دیگر این مجموعه برای پیشگیری از ویروس کرونا را گندزدایی و ضدعفونی کردن شهر‌ها و معابر عنوان کرد و گفت: این استان در جنوب به واسطه باغات مرکبات و هم در شرق و غرب به جهت باغات پسته دارای سیستم کشاورزی سم پاشی مردمی قوی است و برای همین مردم را وارد عمل کردیم.

او افزود: در راستای ضدعفونی کردن از فرماندهان رده‌های مختلف سپاه خواستیم با کمک مردم و سیستم سم پاشی مردمی با هماهنگی سیستم بهداشت شهرستان‌ها گندزایی را شروع کنند.

سرتیپ دوم پاسدار معروفی افزود: ما ضدعفونی کردن را یک رزمایش بزرگ می‌دانیم که به وسیله خود مردم و استفاده از امکانات خود مردم با نظر سیستم بهداشت کار بزرگی کنیم که اصل پیشگیری شود.
او بیان داشت: در این راستا کار ضدعفونی کردن ۷۰ روستا، معابر شهری و در حاشیه‌های شهر کرمان را شروع کرده ایم.

بسته بندی و توزیع مواد بهداشتی

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان کمک به بسته بندی، توزیع موادضدعفونی و بهداشتی را اقدام دیگر سپاه در استان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این مورد جزء موارد جهادی است که حدود ۱۴۰ گروه جهادی در این کار فعال هستند.

او به مجاهدان سیستم این جهاد، یعنی: علوم پزشکی اعلام آمادگی کرد که ما در کنار جهاد شما هستیم و هر چه نیاز به توزیع و بسته بندی داشته باشد با نیروی انسانی به کمک شما و مردم می‌آییم.

سرتیپ پاسدار معروفی اقدام دیگر را آگاه سازی مردم دانست و گفت: در بحث فضای مجازی، بروشور‌های تخصصی و آموزش چهره به چهره نزدیک به ۶۰ یا ۷۰ هزار نفر را اقداماتی صورت گرفته است.

او حضور و اشراف اطلاعاتی و جلوگیری از احتکار را اقدام دیگر سپاه در این روز‌ها عنوان کرد و بیان داشت: با هماهنگی سیستم جامع اطلاعاتی و دستگاه قضا به سازمان اطلاعات ابلاغ کرده ایم که با اشراف اطلاعات مردمی، موارد را محکم پیگیری کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه جان مردم برای ما مهم است و مرد، ولی نعمت ما هستند و ما باید مراقبت کنیم برای مردم مشکلی به وجود نیاد، اعلام کرد: با هماهنگی دستگاه قضا محتکر را اول رسوا می‌کنیم و بعدا تحویل دستگاه قضایی می‌دهیم.

تامین نیرو برای کمک به روند تست در ورودی شهر‌ها

سرتیپ پاسدار معروفی با بیان اینکه تست و کنترل ورودی و خروجی شهر‌ها اشکالی ندارد، گفت: تست برای پیشگیری کمک می‌کند.

او با بیان اینکه در شورای تامین اعلام و به فرماندهان شهرستان‌ها ابلاغ کردیم که به منظور کنترل تستی که بهداشت قصد دارد در ورودی و خروجی شهر‌ها صورت دهد، همکاری لازم را صورت دهیم، گفت: به شرط درخواست شورای تامین شهرستان‌ها نیروی انسانی را تامین می‌کنیم.

سالن‌های سپاه در اختیار علوم پزشکی

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از آمادگی ۴۵ سالن ورزشی صالحین و ۱۳ سالن ورزشی بزرگ ۹ دی در استان برای در اختیار گذاشتن به سیستم علوم پزشکی در زمان نیاز و یا برای قرنطینه احتیاط در استان خبر داد.
او از مردم خواست نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار