تولید روزانه بیش از ۱۰ هزار عدد ماسک بهداشتی در فارس

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ی فارس از تولید روزانه بیش از 10 هزار عدد ماسک بهداشتی در هفت کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای استان خبر داد.

حشمت کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  اظهار داشت: در راستای مبارزه همگانی با شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت شهروندان روزانه بیش از ۱۰ هزار عدد ماسک بهداشتی در هفت کارگاه آموزشی در سطح استان تولید می‌شود و به زودی با اضافه شدن ۶ کارگاه دیگر این تولیدات به دو برابر افزایش خواهد یافت.

او با بیان اینکه تا کنون بیش از ۴۰ هزار عدد ماسک تولید شده است، اظهار کرد: این کارگاه‌ها با مدیریت روسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های لارستان، خرمبید، اقلید، داراب، فراشبند، فسا و کازرون و با تلاش بی وقفه مربیان و کار آموزان مراکز، تحت نظارت اداره بهداشت شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ی فارس تصریح کرد که امید است با همت و تلاش همه متولیان امر از این وضعیت نامناسب عبور کنیم و سلامت و نشاط را به جامعه باز گردانیم.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (دی ۹۸) در استان هوبی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و اجتماعات از جمله راهکار‌های پیشگیری از ابتلای به این بیماری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.