سامانه بارشی مهمان آسمان بوشهر می‌شود

هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی به استان از جمعه خبر داده که بارش پراکنده باران، وزش تندباد و تلاطم دریا را با خود به همراه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با نفوذ امواج ناپایدار ناشی از یک ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور از جمعه (۲۳ اسفند)  و تداوم فعالیت آن در روز‌های شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ اسفند)، ضمن افزایش قابل ملاحظه سرعت وزش باد و تلاطم دریا، وقوع بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

فرج اله شکوهی پور افزود: بر این اساس، باد شدید از ظهر جمعه ابتدا بر روی دریا و به تدریج و در روز‌های شنبه و یکشنبه در سواحل و سطح استان وزیدن می‌گیرد و شنبه و یکشنبه بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده به همراه رعدوبرق رخ می‌دهد.

او با اشاره به افزایش نسبی دمای هوا از جمعه تا یکشنبه، بیان کرد: پیش بینی می‌شود در زمان فعالیت سامانه، ارتفاع موج دریا در برخی از ساعات تا بیش از دو متر افزایش یابد، بنابراین از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی و مسافری خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به علت بهاری بودن بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

شکوهی پور پیش بینی کرد: با وقوع گردوخاک در این مدت، احتمال کاهش موقت دید افقی و اختلال در پرواز‌های ورودی و خروجی وجود دارد.

امروز و فردا شرایط جوی و دریایی آرام است

در همین حال بنابر اعلام هواشناسی استان بوشهر، امروز و فردا شرایط جوی و دریایی به نسبت آرامی در استان حاکم است و در این مدت غبار محلی، در برخی نقاط مه صبحگاهی کاهش دید افقی، و در ساعاتی افزایش ابر رخ می‌دهد.

جهت وزش باد تا پیش از ظهر فردا، متغیر با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۳:۲۵، مد اول دریا ۰۹:۲۵، جزر دوم ساعت ۱۵:۳۶، مد دوم دریا ساعت ۲۱:۳۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.