تجهیز بیمارستان قدیم زرند برای شرایط حاد واضطراری

فرماندار زرندگفت: در شرایط حاد و اضطراری با پیگیری مرکز بهداشت و درمان تجهیزبیمارستان قدیم سینا و نیز یکی از مدارس سطح شهر در دستور کار قرار گرفت تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، صادق زاده فرماندار زرند در شورای سلامت شهرستان با تقدیر و تشکر از همت و تلاش شبانه روزی پزشکان، کادر درمانی بیمارستان امام علی (ع)، مراکز بهداشتی و درمانی، مدیریت و پرسنل سختکوش شبکه و مرکز بهداشت و درمان شهرستان گفت: در شرایط حاد و اضطراری با پیگیری مرکز بهداشت و درمان تجهیزبیمارستان قدیم سینا و نیز یکی از مدارس سطح شهر در دستور کار قرار گرفت تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار زرند در جمع اعضای شورای سلامت شهرستان در رابطه با ازدحام و تجمع مردم در روز‌های آخر سال برای خرید در بازار شهر و زمینه شیوع فراگیرویروس کرونا افزود: بسیاری از کسبه و اصناف از گذشته همراه و همدل مردم بوده‌اند و نام نیک آن‌ها همچنان ماندگار است و هم اکنون نیز به راه‌های مختلف به مردم یاری می‌رسانند و در این شرایط حساس و اضطراری برای حفظ جان مردم بایستی خودجوش نسبت به تعطیل نمودن محل کسب و کار اقدام نمایند، مگر اینکه مطابق با سایر شهر‌های کشور تصمیم قطعی مبنی بر تعطیلی بازارشهرزرند گرفته شود.

او با بیان اینکه با محتکران در هر حوزه‌ای به ویژه در حوزه بهداشت عمومی برخورد قانونی، لازم و به موقع صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل کشوری مرخصی مدیران تا اطلاع ثانوی لغو شده که در شهرستان زرند نیز این دستورالعمل باید رعایت شود.

صادق زاده با بیان اینکه ستاد اسکان نوروزی شهرستان امسال فعالیتی نخواهد داشت و پذیرای میهمانان و گردشگران در شهرستان نخواهیم بود، گفت: به تبع این تصمیم، تمام اماکن بومگردی وگردشگری شهرستان نیز تعطیل خواهند شد.

او  با اعلام تعطیلی مساجدوامامزاده‌های شهرستان، بیان داشت: دستور تعطیلی مساجد و امامزاده‌ها با هماهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی صادر شده است.

فرماندار زرند همچنین ادامه داد: به توزیع کنندگان وفروشندگان ماهی قرمز در سطح شهر قبل از شیوع ویروس کرونا مجوز داده شده است. با توجه به بروز ویروس کووید ۱۹ در کشور و جلوگیری از شیوع این ویروس به همه توزیع کنندگان و فروشندگان ماهی قرمز اعلام کنند تا نسبت به جمع آوری مراکز فروش ماهی قرمز اقدام و جهت عودت وجه پرداختی خود به شهرداری‌ها مراجعه نمایند.

اوبازدید میدانی بخشداران مرکزی و یزدان آباد از وضعیت عملکرد نانوایی‌ها را مورد توجه قرار داد و خواهان اقدام بیشتر دهیاران در ضدعفونی سازی معابر عمومی روستا‌ها شد.

فرماندار زرند به منظور جلوگیری از تجمع مردم در بهشت زهرا قبرستان‌های سطح شهرستان، افزود: برگزاری مراسم‌های پنجشنبه و جمعه آخر سال و آیین‌های نمادین غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه در شهرستان زرند لغو شده است و با اقدام نیروی انتظامی و پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه امکان حضور مردم در بسیاری از بقاع متبرکه، قبرستان و آرامستان‌ها نیز وجود ندارد و از ورود مردم جلوگیری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند به انتشاراخبارصحیح وموثق از طریق فضای مجازی، خبرگزاری و کانال‌های خبری معتبر با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: امیدواریم شاهد کاهش ویروس کرونا در شهرستان زرند باشیم و از کسانی که در شبکه‌های مجازی مسائل آموزشی را در این زمینه پیشگیری منتشر می‌کنند، تقدیر و تشکر دارم.

علی صادق زاده خطاب به مردم شهرستان زرندتصریح کرد: از مردم فهیم و شریف شهرستان زرند خواهشمندم در این روز‌های پایانی سال و تعطیلات عید نوروز فقط درخانه بمانید و خرید‌های عید خود را به ماه‌های آینده موکول کنید. صله رحم را به صورت تلفنی به جا آورید.

اودر خاتمه تاکید کرد: مهمترین رکن برای مقابله با این بیماری، رعایت اصول حفاظت و بهداشت فردی و در خانه ماندن است. به جای آنکه مبتلا شوید و دربیمارستان قرنطینه شوید، قبل از ابتلا در خانه خود را قرنطینه نمایید تا در امان باشید. لطف کنید این دو مورد را جدی گرفته و به آن عمل نمایید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار