رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکزی:

۱۲۲ بیمار مبتلا به کرونا دراستان مرخص شدند

با اضافه شدن ۴۸ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، تا امروز ۵۸۳ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا هستند.

۱۲۲ بیمار مبتلا به کرونا دراستان مرخص شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:با اضافه شدن ۴۸ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، تا امروز ۵۸۳ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا هستند.

جمالیان اظهار کرد: ۱۲۲ بیمار تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و ۶۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در منزل قرنطینه هستند.

او ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر در استان مرکزی فوت شدند که با احتساب آمار قبل در مجموع ۲۳ نفر می باشد.   

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه در استان مرکزی مشکل تخت درمانی نداریم افزود: در شهر اراک به جز بیمارستان آیت الله خوانساری و ولی عصر(عج) تا کنون به بیمارستان دیگری برای پذیرش مبتلایان نیاز نشده است.

او اضافه کرد: با راه اندازی مجموعه نقاهتگاهی ۵ مرداد، شاهد کاهش بیماران بستری در دو بیمارستان مذکور خواهیم بود و نیازی به راه اندازی بیمارستان دیگری برای پذیرش بیماران مبتلا به کووید۱۹ نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر مشارکت و نقش خیرین در تهیه و تامین اقلام پیشگیری و ضد عفونی بیان کرد: تا کنون حمایت های خوبی از سوی خیرین داشته ایم امید می رود این مسیر همچنان ادامه داشته باشد.

او افزود: اکثریت مردم در رعایت توصیه ها همکاری می کنند اما همان تعداد کمی که در سطح شهر عبور می کنند ، به راحتی می‌توانند باعث افزایش تعداد مبتلایان شوند. لذا خواهشمندیم از مردم به هیچ‌وجه از منزل بیرون نیایند و برای مسافرت در زمان عید نوروز برنامه‌ریزی نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی کننده و الکل در تمام داروخانه‌ها وجود دارد خاطرنشان کرد: مشکل کمبود ماسک به زودی رفع خواهد شد.

گفتنی است بر اساس آمار رسمی اعلام شده ، استان مرکزی جزء ۵ استان با بالاترین تعداد مبتلایان در کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.