اقدامات استان خراسان جنوبی در سال ۹۸

احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی، رشد اشتغال و احداث راه‌آهن بیرجند به گناباد از مهم‌ترین اقدامات استان خراسان جنوبی در سال ۹۸ بوده است.

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان  جنوبی در گفت وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد استان در سال ۹۸ ،اظهار کرد: در سال ۹۸ جذب خوبی در بحث اعتبارات داشتیم و بخش راه از مهمترین موضوعات اعتباری بود؛ استان خراسان جنوبی پهناور بوده و همچنین با  ۶ استان همجوار است.

او درباره اعتبارات استانی گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش راه جذب اعتبار داشتیم که بخش عمده ای از این اعتبارات  در احداث باند‌های دوم در سطح استان و تکمیل پروژه‌ها استفاده شده است.

استاندار خراسان  جنوبی با بیان اینکه یکی از بزرگترین پروژه‌ها احداث راه آهن بیرجند به گناباد است، افزود: افتتاح این پروژه با حضور معاون اول رئیس جمهور رقم خورد و عملیات اجرایی قطعه شانزدهم این پروژه آغاز شد؛ همچنین  دولت در جهت تکمیل این پروژه  ۲  مصوبه داشته است.

معتمدیان با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در طرح مسکن اقدام ملی  فعال بوده است،بیان کرد: سال ۹۸ شاهد احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی را در استان بودیم و در زمستان سال ۹۸ حدود ۲ هزار واحد روستایی افتتاح شد.

او با بیان اینکه استان خراسان جنوبی شاهد کاهش نرخ بیکاری فصلی بود، خاطرنشان کرد: در موضوع تحقق شعار رونق تولید نیز ستاد تسهیل رفع موانع را به صورت مستمر برگزار کردیم و همچنین بازدید‌هایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی داشتیم.

 

معتمدیان درباره مشکلات واحدهای تولیدی گفت: عمدتا مشکلات واحدهای تولیدی تسهیلات سرمایه در گردش است؛ خوشبختانه بخش عمده‌ای از مشکلات این واحدها سال ۹۸ حل شد. بر اساس آمار توسط مرکز آمار کشور در تابستان و پاییز سال ۹۸ از جهت اشتغال فصلی رشد مناسبی داشتیم و بیش از ۶ درصد در تابستان  و در پاییز ۴ درصد نرخ بیکاری ما کاهش پیدا کرده است. 


بیشتر بخوانید:بررسی راهکار‌های بسیج مردمی علیه کرونا در وزارت کشور


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار