از آغاز طرح ترافیکی پلیس راهور تا کشف ۶۴هزار دستکش بهداشتی

با بسته خبر‌های پلیس امروز ۲۶ اسفند همراه سایت باشگاه خبرنگاران باشید.

از آغاز طرح ترافیکی پلیس راهور تا کشف ۶۴هزار دستکش بهداشتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ یوسف نجفی رئیس پلیس راهور استان با اشاره به آغاز طرح ترافیکی پلیس راهور از ۲۸ اسفندماه گفت: در همین راستا اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها در محدوده بازار و دیگر معابر پر تردد شهر کرمان نیز اجرایی شده است.

سرهنگ یوسف نجفی گفت: به منظور کنترل ترافیک و پیشگیری از زمینه‌های شیوع ویروس کرونا در بین عموم شهروندان، طرح زوج و فرد خودرو‌ها در محدوده بازار شهر کرمان به اجرا گذاشته شده است.

او افزود: در این طرح امکان تردد خودرو‌ها در محدوده بازار شهر کرمان، محدوده قدمگاه و میدان شهدا و همچنین چهاراه کاظمی تا میدان شهدا، خیابان‌های میرزا رضا و شهید تجلی بر اساس زوج بودن رقم آخر پلاک در روز‌های زوج و خودرو‌های دارای پلاک فرد در روز‌های فرد خواهد بود.

سرهنگ نجفی در خصوص نحوه تردد ساکنین این محدوده‌ها نیز بیان داشت: تمامی توان پلیس راهور به صورت محسوس و نامحسوس در اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت، اما چنانچه مشخص شد افراد ساکن این محدوده‌ها در حال تردد هستند برخوردی صورت نمی‌گیرد، اما لازم است همگان از تردد‌های غیرضروری خودداری و با پلیس همکاری کنند.

او ادامه داد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی کارکنان کادر و وظیفه پلیس راهور مشغول به خدمت در معابرعمومی، ماسک و دستکش استفاده خواهند کرد تا ان شاء الله در کنار کنترل ترافیک و خدمت به شهروندان دچار مشکل نشوند.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به تدابیر ویژه پلیس راهور و همچنین رده‌های انتظامی در آئین چهارشنبه سوری نیز گفت: چه بهتر که مردم برخی رفتار‌های خطرناک این آئین را نیز به سبب رعایت اصول ایمنی پیشیگری از شیوع ویروس کرونا و دیگر موارد مخل نظم عمومی انجام ندهند، اما به هر صورت با اجرای تدابیر ترافیکی و انتظامی برای پشت سر گذاشتن این آئین و دیگر برنامه‌های پایان سال آمادگی کامل داریم.

کشف ۶۴ هزار جفت دستکش بهداشتی در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۶۴ هزار و ۲۰۰ جفت دستکش بهداشتی احتکار شده از یک باب مغازه فروش لوازم پزشکی در شهر کرمان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: همزمان با اعلام شیوع ویروس کرونا در برخی نقاط کشور، پلیس نیز بنا به ماموریت‌های خاص خود در حوزه پیشگیری از شیوع این بیماری و احتکار اقلام و کالا‌های پزشکی مورد نیاز مردم مرتبط با این بیماری وارد عمل شد.

او افزود: در همین رابطه ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان کرمان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و حضور میدانی در صنوف توزیع کننده اقلام بهداشتی که این روز‌ها مورد نیاز عموم مردم هستند متوجه شدند، یکی از واحد‌های عرضه لوازم طبی و پزشکی با وجود دارا بودن برخی اقلام مورد نیاز مردم از فروش آن‌ها خودداری می‌کند.

سرهنگ فدا تصریح کرد: در این رابطه ماموران پس از اطمینان از موضوع همراه با مسئولان قضائی از این مغازه بازدید کردند که در بازرسی از آن ۶۴ هزارو ۲۰۰ جفت دستکش بهداشتی کشف و صاحب مغازه با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به جدیت پلیس در برخورد با عاملان احتکار اجناس مورد نیاز مردم یادآور شد: هم اکنون که تمام بدنه جامعه به نوعی درگیر راهکار‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هستند چه بهتر که با همیاری یکدیگر به صورت جمعی و جهادی تلاش کنیم تا این بحران سپری و از تبعات بعدی ناشی از آن نیز جلوگیری شود.

پلمب ۱۵۳ صنف متخلف در جهت پیشگیری از بیماری کرونا در کرمان

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان گفت: در ادامه طرح برخورد با صنوف متخلف و در جهت پیشگیری از بیماری کرونا از ابتدای اجرای این طرح تا کنون ۱۵۳ صنف متخلف پلمپ و از ادامه کار آنان جلوگیری بعمل آمد.

سرهنگ محمود پارسا افزود: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح بازدید و سرکشی از قهوه خانه‌ها، سفره خانه‌های سنتی و واحد‌های صنفی ارائه دهنده قلیان در دستور کار اداره اماکن پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

او اظهار داشت: در این طرح از ۴ هزارو ۲۸۰ واحد صنفی بازدید و از ۲ هزارو ۵۱۱ واحد صنفی تعهد اخذ و تعداد ۱۵۳ واحد صنفی نیز با هماهنگی مقام قضائی پلمپ شد و هم اکنون هیچ سفره خانه، قهوه خانه و چایخانه‌ای در سطح استان فعالیت ندارد.

او افزود: در این بازدید ۳۸ هزار اقلام پزشکی احتکار شده از جمله دستکش و ماسک، ۲۶۰ بطری الکل کشف و ۶۰۰ عدد قلیان نیز جمع آوری شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان هدف از اجرای این طرح را نظارت بر اصناف متخلف در راستای رعایت اصول بهداشتی و ارتقاء امنیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: کسب رضایت مندی مردم و افزایش احساس امنیت در سطح استان از اولویت‌های پلیس است.

سرهنگ پارسا تصریح کرد: تلاش پلیس برای مقابله با هنجارشکنان به صورت جدی ادامه دارد و در این مسیر شهروندان می‌توانند با معرفی اصناف متخلف از طریق شماره تلفن ۱۱۰ ما را در تأمین بهتر امنیت یاری کنند.

کشف ۳۰ هزار قلم انواع مواد محترقه در فهرج

جانشین فرمانده انتظامی فهرج از کشف ۳۰ هزار قلم انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد و گفت: استفاده از مواد محترقه همواره خطر انفجار، ایجاد خسارت جانی و مالی را در پی خواهد داشت.

سرهنگ رضا رفیع آبادی گفت: در پی کسب اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه افردی سودجو در شهرستان فهرج اقدام به خرید و فروش مواد محترقه غیرمجاز می‌کنند رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او بیان داشت: ماموران با انجام کار اطلاعاتی موفق شدند یک نفر که اقدام به فروش مواد محترقه غیر مجاز می‌کرد را شناسایی کنند که در بازرسی از منزل این فرد ۳۰ هزار عدد انواع موادمحترقه غیر مجاز کشف و این فرد به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ رفیع آبادی تاکید کرد: استفاده از مواد محترقه همواره خطر انفجار، ایجاد خسارت جانی و مالی را در پی خواهد داشت، هم چنان که آلودگی شدید صوتی، استرس، تشنج‌های روحی و نقض حقوق شهروندان را به دنبال دارد لذا با هنجارشکنان برخورد جدی می‌شود.

این مسئول انتظامی همچنین با اشاره به ضرورت در خانه ماندن شهروندان به دلیل احتمال ابتلا به بیماری کرونا از همه خانواده‌ها و به خصوص جوانان و نوجوانان خواست: از حضور و تردد غیرضروری در میادین شهری، پرهیز کنند.

کشف ۱۵۰ کیلوگرم تریاک در بخش راین

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۱۵۰ کیلوگرم تریاک در عملیات شبانه ماموران انتظامی بخش "راین" خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: مأموران انتظامی بخش "راین" در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر با همکاری یگان تکاوری حین گشت زنی شبانه در حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودروی سواری سمند مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

سرهنگ فداء گفت: راننده خودرو بدون توجه به اخطار و ایست پلیس با افزایش سرعت و حرکات مارپیچ اقدام به فرار کرد که پس از یک تعقیب و گریز طولانی، با سرعت عمل ماموران انتظامی نهایتاً راننده آن عرصه را بر خود تنگ دیده و خودرو را رها و با استفاده از تاریکی شب از محل متواری شد.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و یک قبضه اسلحه کمری کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان اینکه تلاش پلیس برای دستگیری متهم فراری ادامه دارد گفت: بحمدالله در سایه توان اطلاعاتی و عملیاتی ماموران انتظامی بخش راین ضربات سنگینی در این منطقه به قاچاقچیان موادمخدر وارد شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار