تماس مردم با اورژانس سه برابر شد

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تماس‌های مردمی روزانه با اورژانس ۱۱۵ در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی نسبت به گذشته سه برابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رضا وفایی‌نژاد مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون روزانه بیش از پنج هزار تماس غیر مرتبط با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاصل می‌شود که این مساله روند ارائه خدمات به بیماران اورژانسی نظیر بیماران قلبی و عروقی و افراد سانحه دیده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او ادامه داد: اگرچه با راه‌اندازی سامانه مشاوره پزشکی ویژه کرونا تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه کرونا کمتر شده است، اما همچنان تعداد تماس‌های بی مورد و نامرتبط با اورژانس زیاد است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم به دلیل ترس از ابتلا به بیماری کرونا برای انجام ترزیقات و اقدامات سرپایی درخواست حضور نیرو‌های اورژانس را در منزل خود دارند درحالی که هرگونه تزریقی باید در درمانگاه‌ها و مراکز ارائه خدمات درمانی زیر نظر پزشک انجام شود و ارائه خدمات این چنینی در حیطه وظایف اورژانس ۱۱۵ نیست.

وفایی نژاد افزود: از مردم تقاضا می‌کنیم برای دریافت جواب پرسش‌های خود در زمینه کرونا تلفن اورژانس ۱۱۵ را اشغال نکنند، زیرا که با این اقدام فرصت پاسخگویی را از بیماران اورژانسی و نیازمند ارائه خدمات فوری خواهند گرفت.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.