آماده باش حدود ۱۵۰ نیروی اورژانس در شب چهارشنبه آخر سال

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه از آماده باش حدود ۱۵۰ نیروی اورژانس استان در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،اکبر آزادی مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و احتمال کاهش حضور مردم در مراسم چهارشنبه آخر سال گفت : در هرصورت نیرو‌های اورژانس در این شب آماده باش هستند تا در صورت بروز حوادث احتمالی بتوانند خدمات رسانی سریعی داشته باشند.

او از آماده باش ۱۵۰ نیروی اورژانس در سطح استان در این شب خبر داد و گفت : ۶۲ پایگاه اورژانس در سطح استان آماده باش هستند و در کنار این‌ها سه تا چهار پایگاه نیز به عنوان پایگاه پشتیبان در نظر گرفته شده است.

آزادی با اشاره به درگیری بیمارستان گلستان در بحث پذیرش بیماران مبتلا به کرونا گفت: در حال حاضر بیمارستان امام خمینی (ره) همانند سالیان گذشته پذیرای مصدومان سوختگی است و افراد باید مصدومان خود را به این بیمارستان ارجاع دهند.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه اشاره‌ای به آمار مصدومان چهارشنبه سوری سال گذشته داشت و افزود: چهارشنبه سوری سال گذشته در مجموع ۱۰۳ نفر شامل ۸۱ مرد و ۲۲ زن در استان مصدوم شدند که از این تعداد ۸۰ نفر به صورت سرپایی مداوا شده و ۲۳ نفر بستری شدند.

او افزود: بیشترین آسیب مصدومان این شب مربوط به تروما و در مرحله بعد سوختگی بود که عمده آسیب نیز مربوط به ناحیه دست و سپس چشم افراد بود.

آزادی با بیان اینکه نوجوانان بیشترین گروه سنی در معرض آسیب در این شب هستند، گفت: عمده مصدومان چهارشنبه سوری سال گذشته با ۴۴ مورد مربوط به رده سنی ۱۰ تا ۱۹ سال بود و گروه سنی زیر ۱۰ سال یعنی کودکان با ۲۲ مورد آسیب در رتبه بعدی قرار داشتند.

او گفت: این آمار نشان می‌دهد نوجوانان و کودکان بیش از همه در معرض آسیب هستند و والدین باید نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود در این شب داشته باشند.

آزادی از والدین خواست تا در این شب به هیچ عنوان فرزندان خود را تنها نگذارند.

او با توجه به شیوع کرونا، از والدین خواست تا فرزندان خود را در منزل نگه دارند و در محیط خانه فضای شادی و نشاط را برای آن‌ها فراهم کنند.

آزادی نسبت به برپا کردن آتش در محیط پارکینگ و محیط‌های کوچک و بسته هشدار داد وافزود: این امر می‌تواند موجب آتش سوزی‌های گسترده شود و از خانواده‌ها می‌خواهیم از انجام این کار جدا خودداری کنند.

این کارشناس اورژانس پیش بیمارستانی از خانواده‌ها خواست تا در صورت بروز حادثه آتش سوزی سریعا با شماره ۱۲۰ و در صورت بروز حادثه سوختگی و یا تروما برای افراد با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.