آسمان بوشهر از فردا بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی جدیدی از روز سه‌شنبه به استان بوشهر شاهد افزایش ناپایداری‌های جوی در استان بوشهر خواهیم بود.

آسمان بوشهر از فردا بارانی می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور از اواخر روز سه شنبه و تداوم فعالیت در روز‌های چهارشنبه تا اواخر روز یک‌شنبه هفته آینده، به تناوب آسمان استان ابری همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه تشدید فعالیت سامانه بارشی محدود به دو بازه زمانی است تصریح کرد: بارش‌ها در روز‌های چهارشنبه و شنبه مقدار و شدت بیشتری دارد.

 مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: همچنین همراه با وزش باد، افزایش تلاطم دریا به ویژه در روز‌های چهارشنبه و شنبه مورد انتظار است.

شکوهی‌پور زمان مو اول بارش‌ها را از سه‌شنبه تا پنجشنبه و موج دوم بارش‌ها را در روز‌های جمعه تا دوشنبه هفته آینده دانست و افزود: این سامانه در سطح استان، سواحل استان و خلیج فارس فعال خواهد بود.

او افزود: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها طی فعالیت این سامانه، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در روز‌های چهارشنبه و شنبه دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر  از افزایش ارتفاع موج دریا تا حدود ۲ متر به‌ویژه در روز‌های چهارشنبه و شنبه خبر داد و تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم از مسیل‌ها و رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

شکوهی‌پور گفت: به سبب تلاطم دریا، از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی و مسافری در روز‌های چهارشنبه و شنبه اجتناب شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.