پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ مصرف قند و شکر ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افزایش ریسک ابتلا به ویروس کرونا با مصرف قند و شکر هیچ پایه علمی ندارد.

کوروش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با شیوع ویروس کرونا موجی از پیام‌ها بین مردم در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که خیلی از آن‌ها مبنای علمی ندارند. این ویروس یک ویروس جدید است و بسیاری از مواردی هم که گفته می‌شود هیچ آزمایش علمی دقیقی پشت آن وجود ندارد.

او در رابطه با افزایش ریسک ابتلا به کرونا با مصرف قند و شکر افزود: افزایش ریسک ابتلا به ویروس کرونا با مصرف قند و شکر هیچ پایه علمی ندارد. اما در هر حال متخصصان تغذیه همواره توصیه به مصرف نکردن این مواد غذایی می‌کنند؛ چرا که قند و شکر مواد غذایی سالم و مورد نیاز بدن نیستند.


بیشتر بخوانید: تنها راه مهار کرونا رعایت بهداشت فردی است


لازم ذکر است این روز‌ها پیامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود مبنی بر این که قند و شکر مصرف نکنید تا به کرونا مبتلا نشوید و به جای آن از شیرینی‌های طبیعی استفاده کنید.

شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن منجر به گسترش شایعات و خرافه‌های بسیاری شده است. کارشناسان تاکید می‌کنند برای کسب اطلاعات درمورد این بیماری تنها به منابع اطلاعاتی رسمی و معتبر مراجعه کرده و از توجه به شایعات و داشتن اضطراب‌های بیهوده پرهیز کنید؛ چرا که استرس یکی از علائم تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش ریسک ابتلا به ویروس کرونا است.

برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس با مصرف مواد غذایی سالم به تقویت سیستم ایمنی بدن خود بپردازید. همچنین از مصرف مواد غذایی خام پرهیز کنید چرا که ممکن است حامل ویروس باشند. ویروس در دمای بالا از بین می‌رود؛ بنابراین با باید مواد غذایی را پخته و سپس مصرف کنید.

مصرف بیش از حد قند و شکر عوارضی نظیر چاقی، سرطان، دیابت نوع ۲، کاهش عملکرد مغز، اعتیاد به این ماده و کبد چرب دارد. هم چنین نه تنها در کاهش استرس تاثیری نداشته بلکه می‌تواند خطر افسردگی را افزایش دهد؛ بنابراین در هر شرایطی از مصرف قند و شکر پرهیز کرده و از شیرینی‌های طبیعی مانند عسل و خرما استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: خانواده ها چه نکاتی را باید برای پیشگیری از شیوع کرونا رعایت کنند؟


بیماری کووید-۱۹ یک بیماری عفونی تنفسی است که از راه تنفس و پخش قطرات تنفسی افراد مبتلا در محیط پخش می‌شود؛ بنابراین تنها راه انتقال آن تماس با فرد آلوده یا سطوح آلوده به این ویروس است. مواد غذایی به خودی خود عامل انتقال این ویروس نیستند، مگر آن که در محل آلوده به ویروس بوده باشند.

به همین دلیل کارشناسان تاکید می‌کند که در صورت خرید مواد غذایی از بیرون، قبل از مصرف آن‌ها را با آب و صابون شسته و ضدعفونی کنید تا از انتقال ویروس پیشگیری کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار