برنامه‌های حمل مشعل المپیک توکیو ۲۰۲۰ در ژاپن تغییر کرد

کمیته برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تغییراتی را برخی برنامه‌های حمل مشعل المپیک در ژاپن درنظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ امروز (دوشنبه) اعلام کرد به عنوان اقدامات احتیاطی در مقابله با ویروس کرونا، در جزئیات خاصی از برنامه‌های از قبل اعلام شده‌ی حمل مشعل، تغییراتی اعمال شده است.

برنامه اصلی حمل مشعل روز ۲۶ مارس در ژاپن برگزار می‌شود، اما پیش از آن و از روز جمعه (۲۰ مارس) این مشعل طی تور ۶ روزه به مناطقی که در زلزله مهیب شرق ژاپن در سال ۲۰۱۱ آسیب دیده اند، برده خواهد شد.

هر کدام از مناطق میاگی، ایوات و فوکوشیما به مدت ۲ روز میزبان مشعل المپیک خواهند بود. پیش از این و طبق برنامه‌ای که اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر شد، برنامه‌های جنبی نیز در هر یک از این مناطق درنظر گرفته شده بود که حالا به دلیل شیوع کرونا کمیته برگزاری المپیک توکیو در آن‌ها تغییراتی ایجاد کرده است.

امروز برگزارکنندگان گفتند که "نمایش‌های اصلی مشعل المپیک تا حد زیادی طبق برنامه انجام می‌شود"، اما برخی از رویداد‌ها و نمایشگاه‌های جانبی تغییر خواهند کرد.

به عنوان مثال، دیگر در میاگی مراسم استقبال از مشعل توسط کودکان در روز جمعه و نمایشگاه مستند از بهبود مناطق آسیب دیده روز شنبه (۲۱ مارس) برگزار نمی‌شود.

در ایوات، در تاریخ ۲۲ و ۲۳ مارس، دعوت برنامه ریزی شده برای سوار شدن بر روی قطار‌های اکپرس بخار بین ایستگاه‌های میاکو، کماشی و حناماکی همراه با اجرا‌های صحنه‌ای لغو شده است.

برنامه‌های صحنه‌ای برنامه ریزی شده در روز‌های ۲۴ و ۲۵ مارس در فوکوشیما برگزار نمی‌شود. کمیته برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ در بیانیه‌ای علت این تغییرات را محافظت از شرکت کنندگان، مسئولان و عموم بازدیدکنندگان در برابر ویروس کوید ۱۹ در طول برگزاری مراسم حمل مشعل عنوان کرد.

شیوع ویروس کرونا گمانه زنی‌هایی را مبنی بر تعویق یا لغو بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال جاری مطرح کرد، ادعا‌هایی که مکررا توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) و توکیو ۲۰۲۰ تکذیب شده است و آن‌ها اصرار دارند که این رویداد طبق برنامه ریزی پیش خواهد رفت.


بیشتر بخوانید:

 رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ زیر سایه کرونا

 جوان‌ترین ورزشکار راه یافته به المپیک ۲۰۲۰ مشخص شد

 اقدام خیرخواهانه کریستیانو رونالدو برای مبتلایان به کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.