سایه ویروس کرونا بر بازار سرخس

دبیر اتاق اصناف سرخس گفت: در حال حاضر ۱۱ اتحادیه صنفی در سرخس فعال است و بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در این شهرستان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید نوری دبیر اتاق اصناف  سرخس  با اشاره به تاثیر منفی شیوع کرونا بر درآمد واحد‌های فعال صنفی سرخس گفت: مردم هر ساله در این موقع از سال در تکاپوی خرید نوروزی بودند و بازار‌ها از جمعیت مردمی شلوغ و رونق داشت، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، در روز‌های پایانی اسفندماه شاهد زیان مالی واحد‌های صنفی هستیم.

او تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا افت شدید درآمدی در بازار ایجاد کرده است به طوری که در اسفندماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، شاهد ضرر و زیان ۵۰ درصدی درآمد اصناف سرخس هستیم.

دبیر اتاق اصناف  سرخس گفت: اتحادیه‌های نانوایان، آرایشگران و مواد غذایی به دلیل شرایط خاص، باید مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت نمایند تا جوابگوی مشتریان باشند.

نوری افزود: در این صنف ۵۰ واحد فعال هستند و متاسفانه ماسک و مواد ضدعفونی برای فعالان این صنف خیلی کم است و هیچگونه سهمیه‌ای به این آرایشگران اختصاص داده نشده است.

او ادامه داد: مقرر گردید هیات رئیسه اتحادیه ها، کارشناسی لازم را جهت صنوف که لزومی برای فعالیت که لزومی برای فعالیت در این مقطع نیست شناسایی و نسبت به تعطیلی اقدام شود.

دبیر اتاق اصناف سرخس گفت: در بحث مشاورین املاک و خودرو مقرر گردید به صورت زوج و فرد فعالیت نمایند و کافی شاپ‌ها و پرنده فروشان که باعث تجمع می شود از طریق اتحادیه مربوطه نسبت به تعطیلی اقدام شود.

نوری افزود: صنف اتحادیه پوشاک هم قرار است هرچه زودتر نسبت به تعطیلی اقدام شود و طی مدت زمان ۱۰ روز نسبت به فعالیت این واحد صنفی تصمیمات لازم مقتضی گرفته شود.

او با انتقاد از تبلیغات ضعیف محیطی در زمینه کرونا در  سرخس تصریح کرد: مسئولین در زمینه اطلاع رسانی به مردم در خصوص پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا به فضای مجازی اکتفا کرده اند در حالی که با وضعیت قرمز شهرستان، بنر‌های اطلاع رسانی در میادین باید نصب و به همشهریان اطلاع رسانی گردد.

دبیر اتاق اصناف سرخس با اشاره به حضور روستاییان در سرخس برای خرید مایحتاج زندگی ، گفت: متاسفانه خیابان اصلی تا چهارراه امام خمینی، خیابان طالقانی شرقی و غربی، چهارراه امام خمینی تا میدان چشک به دلیل تجمع زیاد مردم از نقاط آلوده سرخس است که احتمال انتشار آلودگی به ویروس کرونا زیاد است.

نوری افزود: در این زمان بحران شاهد حرکت زیبای یکی از فعالان حوزه املاک شهرستان هستیم و متصدی این واحد در جهت قطع شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام مشتریان حوزه مسکن، به طور داوطلبانه اقدام به تعطیلی واحد صنفی نموده است که امیدواریم سایر اصناف هم از این حرکت استقبال و به تعطیلی واحد خود اقدام نمایند.

انتهای پیام// م. ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.