هشدار‌هایی برای چهارشنبه سوری کرونایی

آخرین چهارشنبه امسال با سال های پیش متفاوت است از چندی پیش جامعه درگیر مبارزه با بیماری کرونا شده است و به این دلیل دیگر ظرفیت تحمل فشارهای ناشی از خطر آفرینی در چهارشنبه سوری را ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کل کشور و شهر مشهد به خاطر شیوع ویروس کرونا در شرایط ویژه‌ای قرار دارد. اگر در چنین شرایطی اتفاقات چهارشنبه سوری سال‌های گذشته تکرار شود، فشار مضاعفی بر بیمارستان‌ها و کادر درمانی تحمیل خواهد شد و چه بسا افرادی با رفتار‌های پرخطر که در چهارشنبه سوری انجام می‌دهند و با حادثه‌ای تلخ که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد خود را در معرض مبتلا شدن به کرونا قرار دهند.

امیر عزیزی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد می‌گوید: در این شرایط حتی یک سوختگی جزئی ناشی از چهارشنبه سوری و مراجعه به بیمارستان، هم زحمات کادر پزشکی را دوچندان می‌کند و هم امکان ابتلای مصدومان چهارشنبه سوری به ویروس کرونا در محیط بیمارستانی را بیشتر می‌کند.

او ادامه می‌دهد: از شهروندان خواهش می‌کنیم که در منزل بمانند تا بتوانیم با کمترین مشکل چهارشنبه سوری امسال را پشت سر بگذاریم.


خانواده‌ها بر رفتار امشب نوجوانان و جوانان نظارت کنند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد توصیه می‌کند: خانواده‌ها نظارت کامل بر نوجوانان و جوانان داشته باشند، به هر حال با توجه به شیوع بیماری کرونا در مشهد به هیچ عنوان حتی در حد یک آتش کوچک که در سال‌های گذشته روشن می‌کردند هم نداشته باشند
 

آتش نشانان مشغول ضدعفونی کردن شهر هستند


عزیزی می‌افزاید: از سوی دیگر آتش نشانان این روز‌ها علاوه بر اقدامات روزانه درگیر ضد عفونی کردن معابر برای پیشگیری از شیوع کرونا هستند و بیش از ۱۴ روز است که به صورت مستمر این کار را انجام می‌دهند. واقعا خستگی و فشار مضاعفی روی دوش آتش نشانان است، به نمایندگی از تمامی آتش نشانان مشهدی از تمامی مردم خواهش می‌کنم همکاری داشته باشند که چهارشنبه سوری مشکل سازی نداشته باشیم.

او می‌گوید: از ساعت ۱۶ امروز تا نیمه‌های شب، تمامی ۵۰ ایستگاه آتش نشانی مشهد در آمادگی کامل قرار دارد و ۲۸۱ خودروی عملیاتی نیز آماده است، همچنین ۵۰۰ آتش نشان در ۲۲ نقطه شهر مشهد در نقاطی که در سال‌های گذشته کانون خطر بوده مستقر می‌شوند.


منبع: خراسان

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.