فضای مسقف بقاع متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،، حجت الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با هدف پیشگیری از شیوع کرونا، فقط فضای پیرامونی و غیرمسقف آن برای عبور گذری زائران باز است.

او ادامه داد: فضای پیرامونی و غیرمسقف بقاع متبرکه نیز فقط در صورتی که رفت و آمد‌های گروهی یا مراسم مذهبی در آن‌ها انجام نشود، باز خواهد بود در غیر این صورت بسته خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان گفت: از آنجا که اجرای حضوری همه برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه لغو شده است، متولیان آن‌ها این فعالیت‌ها را از طریق فضای مجازی ارائه می‌دهند.

حجت الاسلام ایزدی گفت: همچنین مسابقه ملی قرآنی "صدای نور" در قالب طرح آرامش بهاری در ضیافت الهی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طراحی شده است.

او افزود: طرح آرامش بهاری در ضیافت الهی از مبعث رسول اکرم (ص) در عید نوروز آغاز می‌شود و تا عید فطر ادامه دارد و در این مدت علاقه‌مندان با شرکت در مسابقه "صدای نور" از طریق فضای مجازی و گوش سپردن به صدای ضبط شده تفسیر قرآن حجت الاسلام قرائتی که هر روز بارگذاری می‌شود، به رقابت پرداخته و در همان روز پنج برنده مشخص و به آنان جوایزی اعطا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان گفت: مراسم پایانی طرح آرامش بهاری در ضیافت الهی روز عید فطر برگزار می‌شود که به چند نفر از برندگان مسابقه ملی "صدای نور" هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به هدایای نوروزی این نهاد به افراد نیازمند گفت: در آستانه عید نوروز از محل درآمد موقوفات مرتبط، توزیع ۵۰هزار عدد ماسک، یک هزار و ۱۰۰بسته حاوی اقلام بهداشتی و یک هزار و ۵۰۰بسته مواد غذایی بین خانواده‌های نیازمند در استان آغاز شده است.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.