رئیس شبکه بهداشت و درمان خرامه:

تاکنون هیچ مورد مثبت بیماری کرونا در خرامه نداشته‌ایم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه گفت: با همکاری مردم و مسئولان وضعیت بهداشتی خوبی در شهرستان خرامه وجود دارد و خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبت این بیماری در شهرستان نداشته‌ایم.

مصطفی دانش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ ردپایی از حضور کرونا ویروس در شهرستان خرامه وجود ندارد، اظهار داشت: حساسیت ویژه شورای تامین، فرماندار و دادستان در کنار کادر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه و همراهی مردم در راستای مبارزه و پیشگیری از شیوع این ویروس باعث شده است که تاکنون هیچ مورد مثبت کرونا در خرامه نداشته باشیم.

او بیان کرد: پس از اعلام خبر انتشار کرونا ویروس، برنامه‌ریزی‌های بسیار زیادی در راستای مقابله و عدم شیوع این ویروس در شهرستان خرامه انجام گرفت که در این راستا اقدامات مصوب شده با همراهی مردم و مسئولین اجرا شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه افزود: پس از شیوع این ویروس در کشور شاهد حضور برخی روحانیون، طلبه‌ها و دانشجویان در سطح شهرستان بودیم که توانستیم با همکاری حوزه علمیه تست تشخیص سلامت برای تمامی افرادی که قصد ورود و اقامت در شهرستان را دارند انجام دهیم و تا زمان مشخص نشدن سلامت کامل فرد اجازه سکونت و حضور فرد در شهرستان را ندهیم.

دانش با اشاره به مراجعه برخی افراد که دارای علائمی شبیه کرونا ویروس بودند به مراکز درمانی شهرستان خرامه، تصریح کرد: با توجه به علائم موجود در اشخاص در برخی تست‌های اولیه ممکن است کرونا ویروس قابلیت تشخیص باشد.

او اظهار داشت: افراد مشکوک به کرونا ویروس در بخش خاکستری بیمارستان توسط پزشکان متخصص مورد معاینه قرار می‌گیرند و در صورتی که متخصصین مشکوک شوند آزمایش آن‌ها به مراکز استان ارسال می‌شود و یا خود آن‌ها به مراکز درمان کرونا ویروس در مرکز استان اعزام می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه افزود: در ابتدا ۵۲ تیم آموزشی و متخصص جهت آموزش اصناف تشکیل شد و آموزش‌های لازم در جهت پیشگیری و عدم شیوع این ویروس در خرامه به تمامی اصنافیان داده شد.

دانش ادامه داد: اطلاع رسانی و آموزش شهروندان در جهت مقابله با این ویروس به وسیله ارتباط با رسانه‌های شهرستان نصب بنر و توزیع بروشور انجام گرفته است.

او گفت: با توجه به شرایط بحرانی حاکم شده در کشور درخواست و تقاضای مواد‌های بهداشتی همانند ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح بسیار زیاد شد و مواد‌های بهداشتی موجود در بازار پاسخگوی نیاز مردم نبود همچنین این مشکل در شهرستان خرامه همانند سراسر کشور وجود داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه تصریح کرد: در این راستا با رایزنی‌هایی که داشتیم توانستیم سهمیه‌های موجود استانی را اخذ و در اختیار داروخانه‌های فعال در شهرستان قرار دهیم که خوشبختانه تا حدی نیاز مردم تامین شد.

دانش گفت: همچنین با توجه به کمبود مواد ضدعفونی سطوح، آموزش‌های لازم برای درست کردن محلول ضدعفونی کردن از طریق رسانه‌های شهرستان و شبکه‌های مجازی اطلاع رسانی شد.

تولید ماسک در خرامه

وی افزود: در حال حاضر با مشکل کمبود ماسک در شهرستان روبرو هستیم که به همت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خرامه از امروز کارگاه تولید ماسک در شهرستان خرامه آغاز به کار کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه با بیان اینکه ماسکی که می‌بایست در اختیار مردم قرار بگیرد باید استاندارد‌های لازم داشته باشد، اضافه کرد: سازمان فنی حرفه‌ای خرامه از امروز تولید ماسک را با مواد اولیه‌ای که متخصصین شبکه بهداشت و درمان خرامه تایید کرده اند به صورت دولایه شروع کرده است.

دانش گفت: تمهیدات لازم نسبت به اداره‌هایی همانند بانک‌ها که تجمعات اجباری مردم زیاد است، اندیشیده شد و با همکاری همان ارگان طرح ضدعفونی سطوح انجام شد.

او اظهار داشت: ضدعفونی کردن معابر در شهر خرامه و بسیاری از روستا‌ها به صورت مداوم انجام شده و هم چنان توسط بسیج، اتاق اصناف، شهرداری به صورت شبانه در حال انجام است.

راه اندازی ایستگاه‌های غربالگری کرونا ویروس در مبادی‌های ورودی خرامه

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه با بیان اینکه مبادی‌های ورودی شهرستان خرامه ایستگاه‌های غربالگری کرونا ویروس با همراهی هلال احمر و بسیج راه اندازی شده است، گفت: این ایستگاه‌ها به منظور تامین وحفظ سلامت و کاهش نگرانی و استرس مردم ایجاد شده و افرادی که قصد ورود به شهرستان خرامه را دارند توسط تب سنج دیجیتالی مورد معاینه قرار می‌گیرند.

دانش افزود: اگر فردی دچار تب و یا علائم مشکوک به کرونا مشاهده شود سریعا به بیمارستان خرامه انتقال داده می‌شود و در این راستا تیم پزشکی متخصص معاینات و آزمایشات لازم را برای آن فرد درنظر می‌گیرد، در صورت تشخیص کرونا فرد مشکوک به بیمارستان‌های فعال در زمینه تشخیص، درمان و مراقبت‌های لازم مرکز استان انتقال داده می‌شود.

اصناف خرامه تعطیل شده است

او از همراهی و همکاری مردم و اصنافیان به منظور اجرا و رعایت دستورالعمل‌های اجرایی و مصوب شده در شهرستان قدردانی کرد و افزود: با مصوبه شورای تامین تمامی اصناف شهرستان خرامه به جز نانوایی، سوپرمارکت، میوه فروشی، قصابی و داروخانه مابقی صنوف الزاما می‌بایست تعطیل باشند که خوشبختانه اصناف خرامه در این زمینه همکاری بسیار خوبی از خود نشان دادند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه با بیان اینکه برای صنف‌های فعال در طول این مدت دستورالعمل‌هایی صادر و اعلام شده که ملزم به اجرای آن‌ها هستند، گفت: تیم مشترک بازرسی شبکه بهداشت، اتاق اصناف، اماکن و صنعت و معدن از صنف‌های مذکور فعال بازدید می‌کند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها آن واحد صنفی پلمپ می‌شود.

دانش ضمن تاکید بر عدم حضور مردم در هر گونه مراسم تجمع و هرگونه مسافرت، افزود: در حال حاضر بهترین راه مقابله با کرونا ویروس در خانه ماندن است اگر مردم مقداری به خود سختی بدهند سلامت خود را تضمین کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه اضافه کرد: سامانه شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ آماده دریافت و رسیدگی به شکایت‌های مردمی نسبت به شکایت بهداشت و محیطی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
ها
آخرین اخبار