مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به استمرار فرآیند آموزش دانش آموزان با وجود شیوع کرونا، گفت : کرونا مدارس را تا پایان سال هم به تعطیلی بکشاند، آموزش تعطیل نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اقدامات صورت گرفته از سوی مجموعه آموزش وپرورش استان در پی شیوع کرونا را تشریح کرد.

او با اشاره به ورود آموزش وپرورش کرمانشاه به حوزه تولید محتوا به عنوان اولین استان بلافاصله پس از شیوع کرونا، گفت : در این راستا یک استودیو تولید محتوا در مدرسه هوشمند شهر کرمانشاه راه اندازی شد که بعدا دو استودیو دیگر نیز در مدرسه متوسطه اول استعداد‌های درخشان و اداره کل آموزش و پرورش به آن اضافه شد.

یزدان پناه گفت: دانش آموزان استان کرمانشاه هم از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیونی مثل شبکه چهار و شبکه آموزش آموزش‌های خود را دریافت می‌کنند و هم از طریق محتوا‌های تولید شده در استان که از طریق شبکه استانی زاگرس و معلم‌های خودشان در فضای مجازی در اختیارشان قرار می‌گیرد، بهره مند می‌شوند.

او افزود: ارایه آموزش‌ها از سوی معلم‌ها در فضای مجازی با بازخورد گرفتن هم همراه است، به نحوی که معلم‌ها در این فضا‌ها نه فقط به دانش آموزان تکلیف می‌دهند، بلکه از آن‌ها بازخورد‌ها را هم گرفته و بعضا امتحان هم می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به کیفیت بالای محتوا‌های تولید شده در استان کرمانشاه، گفت: برای ارائه محتوا‌های تولید شده در استان به دیگر استان‌ها با وزیر آموزش و پرورش مکاتبه کرده ایم، ضمن اینکه تاکنون هم این محتوا‌ها را در اختیار برخی استان‌های متقاضی قرار داده‌ایم.

یزدان پناه با اشاره به تهیه ۶۰۰ دقیقه محتوای درسی برای دانش آموزان پایه ۱۲ به صورت ویژه در استان گفت: با توجه به حساسیت بالای استمرار فرآیند آموزش در این پایه به دلیل شرکت دانش آموزان آن در آزمون سراسری، برای استمرار فرآیند آموزش در این پایه تحصیلی بیشتر وقت گذاشته ایم.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه در این روز‌های کرونایی آموزش را در دور افتاده‌ترین روستا‌ها هم تعطیل نکرده ایم، گفت: در مدارس با دو سه دانش آموز که خطری از باب انتشار بیماری وجود نداشت، معلم‌ها سر کلاس رفتند و در روستا‌های با جمعیت بیشتر دانش آموزی هم برای استمرار آموزش‌ها کاربرگ‌های درسی از طریق معلم‌ها به طور مرتب در اختیار دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها قرار گرفت.

یزدان پناه با اشاره به برقراری تماس تلفنی با دانش آموزان استان برای احوال پرسی با آنان و ارائه نکات بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: در این تماس‌ها دانش آموزان را در جریان برنامه‌های آموزش و پرورش برای استمرار فرآیند آموزش گذاشته ایم.

یزدان پناه گفت: در هفته گذشته تلاش شده تا با تمامی بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز استان تماس تلفنی برقرار کنیم که این طرح بر اساس راستی آزمایی‌های صورت گرفته توسط اداره کل به میزان ۹۰ درصد اجرایی شده و تنها در مواردی که یا خانواده پاسخگوی تماس نبوده اند و یا اصلا دانش آموز به تلفن دسترسی نداشته، این طرح اجرا نشده است.

او سپس از راه اندازی استودیو سلامت با حضور متخصصین روانشناسی و مشاوره آموزش وپرورش کرمانشاه به عنوان یکی دیگر از اقدامات در دست اجرای مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این شرایط کرونایی یاد کرد و افزود: کلیپ‌های تهیه شده در این استودیو در روز‌های آتی منتشر خواهد شد.

ورود آموزش وپرورش استثنایی به حوزه تولید محتوا، ورود هنرستان‌های استان به حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تولید دستکش و شیلد‌های محافظ از سوی دانش آموزان و فرهنگیان و... از دیگر اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این اوضاع و احوال کرونایی است که یزدان پناه به آن‌ها اشاره کرد.

او از دانش آموزان خواست تا در این روز‌های کرونایی برای سلامت خود و خانواده هایشان در خانه بمانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی‌های وزارت آموزش با همراهی استان‌ها برای پیگری امر آموزش در هر شرایطی، گفت: آموزش و پرورش برای استمرار فرآیند آموزش، برنامه‌های مختلفی دارد و در هر شرایطی آموزش را تعطیل نمی‌کند، حتی اگر کرونا مدارس را تا پایان سال تحصیلی به تعطیلی بکشاند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.