ارتباط بین سیاست های نفتی بن سلمان و کرونا چیست؟

سیاست‌های نفتی بن سلمان و کرونا هر دو منجر به آن شده که سال ۲۰۲۰ شاهد یک بحران اقتصادی جهانی باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان در مراکز تحقیقاتی و علمی اتفاق نظر دارند که سال ۲۰۲۰ با یک بحران اقتصادی جهانی مواجه خواهد بود، این بحران اقتصادی از پیامد‌های انتشار سریع ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان است. بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در جهان بخش حمل و نقل هوایی، گردشگری، عرصه صادرات و واردات و همچنین صنعت بورس دچار رکود شده است، این روند با انتشار کرونا در بیش از ۱۰۰ کشور و ابتلای بیش از ۱۵۰ هزار نفر در جهان همچنان در حال شدت گرفتن است.

اما در این بین کرونا تنها مقصر رکود اقتصاد جهانی نیست، بر اساس اظهارات کارشناسان سیاست‌های نفتی "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی سهم گسترده‌ای از این رکود اقتصادی جهانی دارد.

پس از آنکه تلاش بن سلمان در متقاعد کردن روسیه برای کاهش ۱.۵ میلیون بشکه نفت در روز با شکست مواجه شد، ولیعهد عربستان تصمیم گرفت که جنگ اقتصادی شدیدی را علیه روسیه آغاز کند، در همین راستا قیمت نفت را تا ده دلار در هر بشکه کاهش داد و تولید نفت را تا حد چشمگیری افزایش داد، این اقدام بن سلمان موجب خشنودی دونالد ترامپ شد که در پی کاهش قیمت نفت بود.

کاهش قیمت نفت موجب افت شاخص بورس جهان و برخی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان و امارات بود که این افت همچنان ادامه دارد و در برخی کشور‌ها این افت شاخص به ۲۰ درصد می‌رسد.

منبع: العالم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.