آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر کرمان در راستای مقابله با ویروس کرونا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز فعالیت رسمی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان در راستای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر کرمان در راستای مقابله با ویروس کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه محور اصلی فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان در ایام نوروز ۱۳۹۹، مقابله با شیوع ویروس کرونا خواهد بود، گفت: در این ایام کمیته‌های ده گانه ستاد بر اساس شرح وظایف ابلاغی و تطبیق آن با شرایط کنونی، در سطح استان خدمات رسانی خواهند کرد.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و ممنوعیت فعالیت تاسیسات گردشگری در ایام نوروز ۱۳۹۹، تصریح کرد: فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفراستان کرمان در راستای مقابله با این ویروس و با محوریت نظارت بیشتر بر اماکن عمومی به ویژه مراکز گردشگر پذیر است.

فعالی با بیان اینکه براساس دستورالعمل‌های ابلاغی تمامی اماکن موزه‌ای، مراکز فرهنگی، تاریخی و تاسیسات گردشگری استان کرمان تعطیل هستند، افزود: در ایام نوروز پذیرش مسافر در مراکز بوم گردی، مهمانسرا‌های ادارات دولتی و خانه‌های مسافر و همچنین برپایی چادر در سطح استان کرمان ممنوع است.

او با تاکید بر اینکه تمامی جوانب لازم برای حفظ سلامت مردم به کار گرفته شده است، افزود: تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان در ایام نوروز ۱۳۹۹ به شکل مستمر به بازدید از تأسیسات گردشگری می‌پردازند.

فعالی با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا باید در تمامی تأسیسات گردشگری رعایت شود، اظهار کرد: بدون شک تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان بر عملکرد این قبیل مراکز برای رعایت اصول بهداشتی نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف احتمالی اقدام به پلمب، لغو پروانه بهره برداری و تشکیل پرونده قضایی خواهند کرد.

فعالی با بیان اینکه استان کرمان شرایط پذیرش مسافر در ایام نوروز ۱۳۹۹ را ندارد، بیان کرد: در حال حاضر ورود خودرو‌های دارای پلاک غیربومی نیز به مناطق گردشگری این استان ممنوع شده است و ازهم وطنان درخواست می‌شود سفر به دیار کریمان را به زمانی دیگر موکول کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.