رئیس کمیته المپیک اسپانیا خواستار تعویق توکیو ۲۰۲۰ شد

رئیس کمیته المپیک اسپانیا خواستار تعویق المپیک توکیو ۲۰۲۰ شده و برگزاری المپیک مطابق زمان برنامه‌ریزی شده را ناعادلانه خواند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، آلخاندرو بلانکو رئیس کمیته المپیک اسپانیا (COE) گفته است که ترجیح می‌دهد بازی‌های المپیک امسال در توکیو به تعویق بیفتد، زیرا ورزشکاران کشورش به دلیل همه گیر ویروس کرونا قادر به تمرین نیستند.

با وجود اینکه تقویم ورزشی به شدت تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته و چندین مسابقه جهانی و انتخابی المپیک به تعویق افتاده یا لغو شده است، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) دیروز گفت دیگر نیازی به تصمیم جدی در این برهه در رابطه با المپیک توکیو نیست.

مراسم افتتاحیه قرار است در تاریخ ۲۴ ژوئیه برگزار شود، اما بلانکو معتقد است برگزاری المپیک مطابق زمان برنامه‌ریزی شده ناعادلانه است.

او در بیانیه‌ای گفت: بهتر است که کمیته بین المللی المپیک پس از دریافت گزارش از سازمان بهداشت جهانی و کمیته برگزاری، تصمیم بگیرد.

خبر‌هایی که هر روز کسب می‌کنیم برای همه کشور‌های جهان ناراحت کننده است، اما برای ما مهمترین چیز این است که ورزشکاران ما نمی‌توانند تمرین کنند و شروع بازی‌ها (طبق زمان برنامه ریزی شده) منجر به شرایط نابرابر خواهد شد.

ما می‌خواهیم المپیک برگزار شود، اما با امنیت.

ما یک کشور مهم در جهان هستیم و ۴ ماه قبل از بازی‌ها، ورزشکاران ما نمی‌توانند خود را به شرایط برابر برسانند.

اسپانیا در بین کشور‌هایی است که به شدت تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و بیش از ۱۱۰۰۰ مورد مبتلا در این کشور گزارش شده است. دولت وضعیت اضطراری اعلام کرده و رفت‌وآمد مردم را محدود کرده است.

پیش از بلانکو کسان دیگری نیز از برگزاری المپیک ۲۰۲۰ در زمان مقرر انتقاد کرده بودند.

هلی ویکنهیزر، عضو کمیته بین‌المللی المپیک می‌گوید: اصرار بر برگزاری المپیک طبق برنامه غیرمسئولانه است و کاترینا استفانیدی، قهرمان پرش با نیزه المپیک از یونان، IOC را متهم کرده است که با این کار ورزشکاران را در معرض خطر قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

 رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ زیر سایه کرونا

 جوان‌ترین ورزشکار راه یافته به المپیک ۲۰۲۰ مشخص شد

 اقدام خیرخواهانه کریستیانو رونالدو برای مبتلایان به کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار