اجرای پویش خوانش «کتاب‌های خوانده‌نشده» در خراسان‌رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه، پویش خوانش «کتاب‌های خوانده‌نشده» در خراسان‌رضوی راه‌اندازی شد‌.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: با توجه به بحران اجتماعی رخ داده در مواجهه با ویروس کرونا، تلاش جمعی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مبارزه با این رخداد و تعطیلی مراکز آموزشی و کتابخانه‌های عمومی، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به تشکیل قرارگاه فرهنگی پیشگیری و مقابله با کرونا با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه و فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی هوشمندانه و راه‌اندازی پویش «خانواده کتابخوان» اقدام کرده است.
 
او تصریح کرد: در این قرارگاه با مشارکت ۴۰۰ کتابدار استان به عنوان افسران جبهه دانایی انقلاب اسلامی علاوه بر آگاه‌سازی و اطلاع رسانی و تشویق بر حضور در منازل و پرهیز از سفر‌های درون شهری و برون شهری، تاکید می‌شود افراد به خواندن کتاب‌های خوانده نشده کتابخانه شخصی خود بپردازند و با ارسال ویدئوی یک دقیقه‌ای در پویش خانواده کتابخوان شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: این اقدام فرهنگی با مشارکت مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان و تعدادی از دستگاه‌های خدمت‌رسان در تامین مالی تعداد ۱۳۹۹ کارت هدیه و هدایای ارزشمند فرهنگی همزمان با نیمه شعبان با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

حجت‌الاسلام سبزیان ادامه داد: این قرارگاه ضمن مکاتبه با مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های کشور و درخواست از ایشان برای دعوت هم استانی‌هایشان به حضور در منازل و پرهیز از سفر به مشهد مقدس، با تولید محتوا‌های فرهنگی از قبیل ساخت کلیپ و ویدئو‌های یک دقیقه‌ای پیشگیرانه و آموزشی در این زمینه اقدام خواهد کرد.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار